familylife.gr
Πόση ζάχαρη περιέχει το φαγητό μας;
Ευρετήριο Άρθρου
Πόση ζάχαρη περιέχει το φαγητό μας;
page2
Όλες οι Σελίδες

browniesΣτο σύγχρονο και γρήγορο ρυθμό ζωής μας, μπορεί να είναι δύσκολο να κρατήσει κανείς μια υγιή ισορροπία των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή του.

Η ζάχαρη είναι ένα από αυτά τα θρεπτικά συστατικά.

Τα κύτταρα στο σώμα μας θα πέθαιναν χωρίς τη ζάχαρη, Ωστόσο, η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας ζάχαρης αυξάνει τον κίνδυνο πολλών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένης της κακής υγείας των δοντιών, της παχυσαρκίας και του διαβήτη τύπου 2.

Για να διατηρήσετε τον έλεγχο των επιπέδων του σακχάρου, θα πρέπει να γνωρίζετε πόση ακριβώς ζάχαρη περιέχει το φαγητό που τρώτε.

Διαβάστε παρακάτω πόση ζάχαρη περιέχεται σε πολλές από τις καθημερινές τροφές που καταναλώνουμε είτε επεξεργασμένες είτε φυσικές (φρούτα).

Τι είναι η ζάχαρη;

Η ζάχαρη είναι ένας ενιαίος υδατάνθρακας που ανήκει σε μια κατηγορία χημικών ουσιών με γλυκιά γεύση. Τη βρίσκει κανείς σε πολλές διαφορετικές μορφές. Τα τρία κύρια είδη ζάχαρης είναι η σακχαρόζη, η λακτόζη και η φρουκτόζη.

Ακόμα κι αν τα κύτταρά μας χρειάζονται σάκχαρο (γλυκόζη) για να επιβιώσουν, η υπερβολική κατανάλωση θα οδηγήσει σε προβλήματα υγείας. Η προστιθέμενη ζάχαρη δεν περιέχει θρεπτικά συστατικά και όταν είναι σε μεγάλες ποσότητες συμβάλλει στη φθορά των δοντιών και στην παχυσαρκία, ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος εμφάνισης διαβήτη.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, τα πρόσθετα σάκχαρα έχουν μηδέν θρεπτικά συστατικά, είναι κενές θερμίδες που μπορεί να μειώσουν την υγεία της καρδιάς και να οδηγήσουν σε πολλά επιπλέον κιλά και παχυσαρκία.

Γι’ αυτό είναι ζωτικής σημασίας η γνώση της περιεκτικότητας των τροφίμων και των ποτών σε πρόσθετα σάκχαρα.

Σύμφωνα με τις διεθνείς διαιτητικές οδηγίες, οι άνδρες δεν πρέπει να καταναλώνουν περισσότερες από 150 θερμίδες πρόσθετη ζάχαρη ανά ημέρα και οι γυναίκες 100 θερμίδες.

Στις αρχές του 2014, ωστόσο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) συμβούλεψε για μείωση της ημερήσιας πρόσληψης ζάχαρης στο 5% των συνολικών ημερήσιων θερμίδων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα δημόσιας υγείας, όπως η παχυσαρκία και η φθορά των δοντιών.

Οι διατροφολόγοι συνιστούν πως οι άνθρωποι δεν πρέπει να καταναλώνουν περισσότερα από 13 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη σε καθημερινή βάση.

Διαβάστε παρακάτω πόση είναι η περιεκτικότητα σε ζάχαρη σε μερικά από τα πιο γνωστά τρόφιμα και ποτά που υπάρχουν στη διατροφή μας.

Πόση ζάχαρη έχει ένα κομμάτι σοκολάτας;

Σοκολάτα γάλακτος (44g) – 5,75 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη

Μία μπάρα snickers – 7 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη

Milky way (58g) – 8,5 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη

Mία μπάρα twix – 2,75 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη

Ένα κομμάτι καραμέλα (10g) – 1,7 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη

Σοκολάτα Dove (37g) – 5 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη

Ένα πακέτο M & M (45g) – 5,75 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη



 

Διαβάστε επίσης...