familylife.gr
Μαγειρικά λάθη που παχαίνουν!

images assets sections eimai gynaika psyxologia kaygas 197x300Είναι γνωστό πως τα πιάτα του εστιατορίου είναι γεμάτα θερμίδες και κρυμμένα συστατικά.

Γι’ αυτό άλλωστε συνηθίζουμε να λέμε πως το σπιτικό φαγητό είναι πιο υγιεινό και ιδανικό γι’ αυτούς που προσέχουν το βάρος τους.

Το να κερδίσετε τον έλεγχο στην κουζίνα σας είναι ένα καλό πρώτο βήμα, αλλά αν έχετε μήνες να φάτε έξω και παρόλα αυτά η ζυγαριά εξακολουθεί να παραμένει αμετακίνητη, είναι η στιγμή να ρίξετε μια πιο προσεκτική ματιά στις μαγειρικές σας συνήθειες.

Δείτε παρακάτω ποια είναι τα 5 πιο συνηθισμένα λάθη που μπορείτε να κάνετε στην κουζίνα σας και να υπονομεύσουν την προσπάθειά σας για απώλεια βάρους:

Λάθος Νο 1: Χρησιμοποιείτε πάρα πολύ λάδι!

Το ελαιόλαδο είναι σίγουρα ένα καλό λίπος, αλλά είναι και ένας… ασφαλής τρόπος να πάρετε θερμίδες, αφού μία κουταλιά της σούπας περιέχει σχεδόν 125 θερμίδες. Μπορεί να μη σας ακούγεται πολύ αλλά αν δεν δώσετε προσοχή είναι εύκολο την ώρα που μαγειρεύετε να χρησιμοποιήσετε τέσσερις φορές αυτή την ποσότητα. Κι αυτό επειδή μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολο με τα λαχανικά να μείνετε στη μία κουταλιά, καθώς έχουν την τάση να απορροφούν πολύ γρήγορα το λάδι. Ενα εύκολο τρικ; Περάστε τα λαχανικά σας ελαφρά από τον ατμό πριν τα μαγειρέψετε, γιατί έτσι δεν θα ζητάνε τόσο πολύ λάδι.

Λάθος Νο 2: Κακή εκτίμηση μεγεθών!

Γνωρίζετε όλοι τη σημασία του ελέγχου της μερίδας, αλλά στο τέλος μιας κουραστικής μέρας μπορεί να μην έχετε το χρόνο να μετρήσετε το κάθε συστατικό, γιατί μπορεί να σας φαίνεται χρονοβόρα διαδικασία. Αντί γι’ αυτό μπορεί να βάζετε τις μερίδες περισσότερο με το μάτι. Αυτή όμως είναι μια πρακτική που μπορεί να προσθέσει ενδεχομένως εκατοντάδες κρυμμένες μερίδες σε ένα υγιεινό γεύμα. Αποφύγετε να πληρώσετε το τίμημα της «τεμπελιάς» και ξοδέψτε χρόνο για να μάθετε πραγματικά τι αντιπροσωπεύουν οι μερίδες των φαγητών που μαγειρεύετε σε θερμίδες.

Λάθος Νο 3: Είστε «σκλάβοι» της συνταγής!

Αν χάσετε την εμπιστοσύνη στην κουζίνα σας, μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να ακολουθήσετε κατά γράμμα τις συνταγές. Αλλά με την τυφλή προσκόλληση στον κατάλογο των συστατικών θα χάσετε πολύτιμες ευκαιρίες να κάνετε υγιείς μετατροπές. Για παράδειγμα, αν σε μια συνταγή αναφέρεται πως πρέπει να χρησιμοποιήσετε κρέμα γάλακτος, εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πολύ πιο υγιεινό γιαούρτι. Αυτή η αλλαγή μειώνει θερμίδες και λίπος χωρίς να κάνει εκπτώσεις στη γεύση ή την υφή.

Λάθος Νο 4: Τσιμπολογάτε κατά την προετοιμασία!

Αντισταθείτε στον πειρασμό να δοκιμάσετε το φαγητό σας, ενώ το προετοιμάζετε. Μοιάζει αδύνατο, ειδικά όταν είστε πεινασμένοι. Κι ενώ ένα μικρό σνακ δεν έβλαψε ποτέ κανέναν, μισό φρούτο ή μια χούφτα ξηροί καρποί μπορεί πραγματικά να προσθέσουν θερμίδες στην συνολική ημερήσια πρόσληψή σας. Για να αποφευχθεί η καταστροφή, δοκιμάστε να μασάτε τσίχλες ή να πίνετε νερό όση ώρα μαγειρεύετε. Αν τελικά σάς είναι αδύνατο να μην τσιμπολογάτε όσο μαγειρεύετε, τότε βάλτε μικρότερη μερίδα στο πιάτο σας.

Λάθος Νο 5: Αφήνετε τα περισσεύματα για δεύτερο… γύρο!

Το γεύμα σας ήταν νόστιμο κι εσείς φάγατε και χορτάσατε. Μέχρις ότου, όμως, πλύνετε τα πιάτα, αισθάνεστε τα περισσεύματα να σας καλούν για ένα δεύτερο… γύρο. Προσπαθήστε να αντισταθείτε στον πειρασμό και αν δεν είστε δυνατός χαρακτήρας, τότε φροντίστε να απαλλαγείτε από τα περισσεύματα το συντομότερο δυνατόν ή τουλάχιστον απομακρύνετέ τα από μπροστά σας. Αν δεν τα βλέπετε δεν θα σας… καλούν.

 

www.medinova.gr

 

Διαβάστε επίσης...