familylife.gr
Τροφές που καταπολεμούν τη κατάθλιψη!

makaroni solomosΌσο εγκαθίσταται το κρύο και ο χειμώνας είναι στο φόρτε του, τόσο περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται αυτό που ονομάζουμε χειμερινή κατάθλιψη, τον πιο κοινό τύπο της εποχιακής συναισθηματικής διαταραχής.

Η διαταραχή αυτή επηρεάζει κυρίως τις γυναίκες. Οι άνθρωποι που πάσχουν από την SAD μπορεί να εμφανίσουν θλίψη, έλλειψη ενδιαφέροντος για δραστηριότητες που συνήθως απολαμβάνουν, κακή ποιότητα ύπνου, απώλεια ενέργειας και αίσθημα χαμηλής αυτοεκτίμησης.

Μπορεί, επίσης, να έχουν την τάση να κοιμούνται πάρα πολύ, ή να μην κοιμούνται αρκετά.

Αν έχετε αυτά τα συναισθήματα κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών, είναι σημαντικό να μιλήσετε με το γιατρό σας.

Αν απλά ψάχνετε τρόπο να κρατήσετε ψηλά τη διάθεσή σας, τότε γυρίστε στην κουζίνα σας και καταναλώστε πέντε συγκεκριμένες τροφές, που η έρευνα έχει αποδείξει ότι μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της διάθεσής σας.

Φακές!

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Tufts συνέλεξαν δεδομένα από 3.000 άτομα, ηλικίας μεταξύ 15-39 ετών και διαπίστωσαν ότι τα άτομα με ελαφρά κατάθλιψη είχαν χαμηλότερες συγκεντρώσεις φυλλικού οξέος στο αίμα τους, σε σύγκριση με εκείνους που δεν είχαν κατάθλιψη. Προσθέτοντας στο διαιτολόγιό σας τροφές που έχουν υψηλά επίπεδα φυλλικού οξέος, όπως είναι οι φακές, μπορείτε να κρατήσετε ψηλά τα επίπεδα του φυλλικού οξέος στο σώμα σας. Εάν εξακολουθείτε να μην είστε σίγουροι ότι προσλαμβάνετε αρκετό φυλλικό οξύ, μιλήστε με το γιατρό σας που μπορεί να καθορίσει τα επίπεδα του φυλλικού οξέος σας, ζητώντας να κάνετε μια απλή εξέταση αίματος.

Άλλες τροφές εκτός της φακής που είναι πλούσιες σε φυλλικό οξύ είναι ο χυμός πορτοκαλιού, το σπανάκι, τα φασόλια, τα φουντούκια, τα ρεβίθια και το αβοκάντο.

Σολομός!

Τα «καλά» λίπη που βρίσκονται στο σολομό είναι σημαντικά για πολλούς λόγους, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας του εγκεφάλου και της υγείας της καρδιάς. Τρώγοντας τροφές με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορείτε επίσης σύμφωνα με μελέτες να καταπολεμήσετε τις διαταραχές της διάθεσης, όπως είναι η κατάθλιψη. Τα άτομα με κατάθλιψη είναι πιθανό να έχουν έλλειψη σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Γι' αυτό βεβαιωθείτε πως έχετε στο διαιτολόγιό σας αφθονία από αυτά τα υγιή λίπη.

Άλλες τροφές, εκτός από το σολομό, που είναι πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ο τόνος, η σαρδέλα, ο λιναρόσπορος και οι σπόροι κολοκύθας.

Γιαούρτι!

Η σεροτονίνη είναι μια χημική ουσία που ρυθμίζει την πείνα και τα συναισθήματα ευτυχίας και ευημερίας. Αυτή η χημική ουσία ενισχύεται από το φως του ήλιου. Το χειμώνα, που οι ημέρες είναι μικρότερες, η έλλειψη του ηλιακού φωτός δεν επιτρέπει στη σεροτονίνη να κάνει τη δουλειά που πρέπει. Η τρυπτοφάνη είναι ένα αμινοξύ που βοηθά στην παραγωγή της σεροτονίνης. Ενισχύστε την πρόσληψη της τρυπτοφάνης καταναλώνοντας τροφές όπως το γιαούρτι, που μπορεί να συμβάλλει στην βελτίωση της παραγωγής της σεροτονίνης.

Άλλες τροφές, εκτός από το γιαούρτι, πλούσιες σε τρυπτοφάνη είναι η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, το βοδινό κρέας, τα φασόλια, ο τόνος, τα καρύδια και τα αυγά.

Βοδινό κρέας!

Η έλλειψη ψευδαργύρου έχει συσχετιστεί με την καταθλιπτική συμπεριφορά, σε μελέτες που έχουν γίνει σε ζώα. Τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως το βόειο κρέας, είναι γεμάτα με ψευδάργυρο. Για να αποφύγετε τα κορεσμένα λιπαρά, επιλέξτε άπαχα κομμάτια βοδινού κρέατος που έχουν λιγότερα από 10 γραμμάρια συνολικού λίπους, 4,5 γραμμάρια ή και λιγότερα κορεσμένου λίπους και 95 mg ή λιγότερο χοληστερόλης ανά 100 γραμμάρια.

Άλλες τροφές, εκτός του βοδινού κρέατος, πλούσιες σε ψευδάργυρο, είναι τα στρείδια, το κοτόπουλο, το γιαούρτι και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Μανιτάρια!

Αρκετές μελέτες έχουν δείξει πως η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της SAD. Αυτή η «βιταμίνη του ήλιου» βοηθά στην παραγωγή της σεροτονίνης. Επειδή το σώμα μπορεί να συνθέσει τη βιταμίνη D όταν εκτεθεί στον ήλιο, υπάρχει πιθανότατα να σας λείψει, το χειμώνα που δεν βγαίνετε τόσο πολύ έξω ή που δεν έχει τόσο συχνά ήλιο. Η βιταμίνη D βοηθά επίσης τους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου να λειτουργήσουν καλύτερα και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που πρέπει να τρώτε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D, όπως είναι τα μανιτάρια.

Άλλες τροφές, εκτός από τα μανιτάρια, πλούσιες σε βιταμίνη D είναι το εμπλουτισμένο γάλα, ο σολομός, ο τόνος και ο χυμός πορτοκαλιού.

 

 

 

 

www.medinova.gr

 

Διαβάστε επίσης...