familylife.gr
Μήπως το παιδάκι σας έχει δυσλεξία;
Ευρετήριο Άρθρου
Μήπως το παιδάκι σας έχει δυσλεξία;
Σελίδα 2
Όλες οι Σελίδες

Μήπως-το-παιδάκι-σας-έχει-δυσλεξίαΠολλά παιδιά έχουν δυσλεξία και δυστυχώς οι γονείς δεν το αντιλαμβάνονται εγκαίρως, με αποτέλεσμα οι μικροί μαθητές να αντιμετωπίζουν πρόβλημα στα μαθήματα του σχολείου.

Τώρα που η σχολική χρονιά ξεκινάει, έχετε τα μάτια σας ανοιχτά... Θυμηθείτε ότι ακόμα και αν το παιδάκι σας έχει δυσλεξία, μπορεί να μάθει όλα τα μαθήματα, ακόμα και τα αγγλικά ή μια άλλη ξένη γλώσσα, χωρίς να δυσκολευτεί.

Της Δήμητρας Μαυρίδου, σε συνεργασία με την Αγγελική Παππά, καθηγήτρια Αγγλικών – Ειδικής Παιδαγωγού, ΒA English Language MEd Inclusion and special educational needs

Ποια είναι τα πρώτα σημάδια που πρέπει να παρατηρήσετε

Συχνά χαρακτηριστικά πιθανής δυσλεξίας ή μαθησιακής δυσκολίας στη προσχολική ηλικία, νηπιαγωγείο – δημοτικό

Προφορικός λόγος

  • -Το παιδί αργεί να μιλήσει (καμία λέξη μέχρι τα πρώτα του γενέθλια – η ομιλία αρχίζει στα 2 και αργότερα)
  • -Δυσκολεύεται να μάθει τραγουδάκια, με ομοιοκαταληξία σε σχέση με τα άλλα παιδιά και δεν καταλαβαίνει παιχνίδια με λέξεις και με γράμματα
  • -Δεν μπορεί να βρει λέξεις που ομοιοκαταληκτούν (πχ φως, τρως, πως) γιατί δεν καταλαβαίνει την έννοια της ομοιοκαταληξίας.
  • -Δεν μπορεί να διηγηθεί μια ιστορία βάζοντας τα γεγονότα στη σειρά
  • -Συχνά παραλείπει συλλαβές ή καταλήξεις, μπερδεύει τη σειρά των γραμμάτων μέσα στη λέξη ή/και μπερδεύει ακουστικά λέξεις που μοιάζουν (πχ. «Ομοίτητα» για «ομοιότητα», «ματητής» για «μαθητής», «ομοικαταξη» για «ομοιοκατάληξη», «όμως» με «ωμός», «μυκηναϊκός» για «μινωικός»

Οργάνωση / προσανατολισμός / συντονισμός κινήσεων

  • -δυσκολίες συντονισμού πράξεων και οπτικοαουστικού συντονισμού (σχοινάκι, τρέξιμο, κλοτσιά μπάλας, δέσιμο κορδονιών, κούμπωμα κουμπιών, κόψιμο χαρτιού με ψαλίδι)
  • -δυσκολία στις αλληλοδιαδοχικές κινήσεις (ντύσιμο – γδύσιμο)
  •  -σύγχυση των εννοιών: πάνω –κάτω, δεξιά – αριστερά, πριν – μετά
  • -δυσκολεύεται να οργάνωση την σχολική του τσάντα ή το δωμάτιο του
  • -χάνει την αίσθηση του χρόνου και δεν μπορεί να μάθει τη ώρα
  • -χρειάζεται πάρα πολύ χρόνο για να κάνει την δουλειά του σχολείου για το σπίτι
  • -Όταν ο γυμναστής ή η δασκάλα χορού αντικρίζει κατά πρόσωπο το παιδί, εκείνο δυσκολεύεται στις αντιγραφές κινήσεων

Γραπτός λόγος

  • -δυσκολεύεται να ζωγραφίσει απλά σχέδια (ένα ανθρωπάκι) ή να φτιάξει διάφορα σχήματα. Αδυναμία να γράψει και τα πιο απλά γράμματα
  • -δεν αντιγράφει σωστά ή αντιγράφει καθρεφτικά
  • -δεν μπορεί να μεταφέρει στο χαρτί τις σκέψεις του
  • -κολλάει τις λέξεις μεταξύ τους, δεν αρχίζει με κεφαλαίο, δεν χρησιμοποιεί σημεία στίξης και τόνους. Παραλείπει γράμματα ή/και δεν γράφει πάνω στις γραμμές
  • -πολλά ορθογραφικά λάθη και πολύ συχνά δυσνόητος γραφικός χαρακτήρας
  • -δυσκολεύεται να γραφεί ακόμα και το όνομα του, παρουσιάζοντας καθρεφτική γραφή και μετάθεση παράλειψη γραμμάτων και συλλαβών
  • -λάθη στην αντιγραφή από τον πίνακα ή από βιβλίο


 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση