familylife.gr
Μήπως το δυσκολεύουν οι απλές κινήσεις;

domisi_horouΚάθε στιγμή, το παιδί βρίσκεται σε ένα χώρο όπου θα πρέπει να τοποθετήσει κάπου το σώμα του (π.χ. κάθεται στην καρέκλα, στέκεται μπροστά στον πίνακα της σχολικής τάξης κ.τ.λ. ), ή / και να τοποθετήσει κάπου ένα αντικείμενο

(π.χ. βάζει τους μαρκαδόρους στην κασετίνα, το μαξιλάρι πάνω στο κρεβάτι κ.τ.λ.)

Της Σοφίας Μ. Κουλούρη, εργοθεραπεύτριας S.Ι.

Η δόμηση του χώρου είναι λοιπόν, ο προσδιορισμός της θέσης:

  • Του παιδιού σε σχέση με τα αντικείμενα
  • Των αντικειμένων σε σχέση με το σώμα (μπροστά – πίσω, δεξιά – αριστερά, πάνω – κάτω κ.τλ.)
  • Των αντικειμένων μεταξύ τους (μπροστά – πίσω από, δεξιά – αριστερά από, πάνω – κάτω από)

Ένα παιδί το οποίο έχει δυσκολίες όσον αφορά την δόμηση του χώρου, τότε δεν μπορεί να ελέγξει σωστά το σώμα του και να κινείται άνετα στον χώρο, με συνέπεια:

  • Να δυσκολεύεται να συμμετέχει σε παιχνίδια συνομηλίκων του ( π.χ. τυφλόμυγα, κουτσό, puzzle κτλ)
  • Να βρίσκει δύσκολα τα πράγματά του ( π.χ. σε εντολή «Γιώργο φέρε τα παπούτσια σου που είναι κάτω από την καρέκλα » δεν μπορεί να την εκτελέσει)
  • Δυσκολεύεται να κάνει κλιμάκωση (π.χ. μεγεθών)
  • Δεν προσανατολίζεται και χάνεται εύκολα

Φτάνοντας, έτσι, το παιδί στο κατώφλι των σχολικών υποχρεώσεων, η καλή δόμηση στο χώρο θα του δώσει σημαντικά εφόδια, εφ' όσον σχετίζεται με:

- την αναγνώριση των γραμμάτων κατά την διαδικασία της ανάγνωσης ( με αυτό τον τρόπο λοιπόν είναι σε θέση να ξεχωρίσει π.χ. το ¨φ¨ από το ¨θ¨, το ¨ε¨ από το ¨3¨ κ.τ.λ.

- την διαχείριση του γραφικού χώρου ( π.χ. να γράφει από αριστερά προς τα δεξιά, ανάμεσα στις γραμμές κ.τ.λ. )

- τον σωστό γραφικό σχεδιασμό ( π.χ. να κάνει το «υ» με το άνοιγμα προς τα πάνω )

Προτεινόμενες δραστηριότητες

Παρακάτω θα δείτε κάποιες δραστηριότητες οι οποίες βοηθούν στο να βελτιωθεί η δεξιότητα της δόμησης χώρου σε ένα παιδί:

1. βάζουμε διάφορα εμπόδια μέσα στο δωμάτιο και ζητάμε από το παιδί αν ακολουθήσει μία διαδρομή χωρίς να σκοντάψει πουθενά ( π.χ. να περάσει πάνω από την καρέκλα, δίπλα από την τηλεόραση, κάτω από το τραπέζι κ.τ.λ.)

2. μέσα /έξω:

- μπαίνουμε μέσα στην ντουλάπα, μπανιέρα

- κρύβουμε κάτι μέσα στα χέρια μας

- ρίχνουμε ένα χαρτί μέσα στον κάδο

- βάζουμε τα μολύβια μέσα – έξω από μολυβοθήκη

- τακτοποιούμε τα παιχνίδια μέσα στο ντουλάπι

- βγάζουμε τα κυβάκια έξω από το κουτί

3. ψηλά / χαμηλά : τραμπάλα / κούνια : διακρίνουμε την στιγμή που το παιδί είναι ψηλά / χαμηλά

4. πάνω / κάτω : ανεβαίνουμε πάνω στο τραπέζι , πάμε κάτω από την καρέκλα κ.τ.λ.

5. μπαίνουμε μπροστά / πίσω από την κουρτίνα / αυτοκίνητο κ.τ.λ.

6. δίπλα : βάζουμε την πετσέτα δίπλα στο νεροχύτη, καθόμαστε δίπλας το τζάκι κ.τ.λ.

7. κοντά / μακριά : ακουμπάμε κοντά στην πόρτα, βάζουμε το χέρι μας κοντά στο καλοριφέρ

8. γύρω : δένουμε ένα φουλάρι γύρω στον λαιμό μας, γυρίζουμε γύρω από μία καρέκλα

9. ανάμεσα : βαδίζουμε ανάμεσα σε 2 γραμμές, περνούμε ανάμεσα στα πόδια

10. απέναντι : στεκόμαστε απέναντι από την πόρτα, την ντουλάπα κ.τ.λ.

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση