familylife.gr
Εσείς, πόσα… πορτοκάλια φάγατε σήμερα;

fruits_vegetablesΠαρόλο που όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική για την υγεία μας είναι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σε καθημερινή βάση, λίγοι τελικά το κάνουμε πράξη.

Της Χριστιάνας Γ. Παυλίδου D.U., MSc κλινικής διατροφολόγου-διαιτολόγου, www.pavlidispednut.gr

Η σημασία των φρούτων και των λαχανικών είναι γνωστή σε όλους μας αλλά δυστυχώς μια τελευταία έρευνα από το EUFIC (European Food Information Council) έδειξε ότι ο στόχος των 400 γρ. φρούτων και λαχανικών την ημέρα για τον γενικό πληθυσμό συναντάται μόνο σε 3 χώρες: την Πολωνία, την Ιταλία και την Γερμανία. Ωστόσο, φάνηκε ότι περισσότερα φρούτα καταναλώνουν οι περιοχές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, παρά των Νότιων χωρών. Θα ήταν σίγουρα πιο ολοκληρωμένα τα δεδομένα όπως αναφέρεται και στο κείμενο, εάν υπήρχαν και αναφορές από άλλες Νότιες χώρες της Ευρώπης εκτός της μοναδικής συμμετέχουσας (Ιταλίας). Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει εκτιμήσει ότι περισσότερες από μισές Ευρωπαϊκές χώρες καταναλώνουν λιγότερο από 400 γρ. φρούτων και λαχανικών ημερησίως και 1/3 των χωρών λιγότερο από 300 γρ.

Στην ίδια έρευνα, φάνηκε ότι οι γυναίκες και τα κορίτσια καταναλώνουν περισσότερα φρούτα σε σχέση με τους άνδρες και τα αγόρια, χωρίς να αναφέρεται συγκεκριμένη αιτία για αυτό. Επιπρόσθετα, αναφέρεται ότι όσο μεγαλώνουν τα παιδιά, συνήθως τόσο μειώνεται και η κατανάλωση των φρούτων και λαχανικών.

Μην ξεχνάμε ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πολύ σημαντικά για την υγεία όλων των ηλικιών. Προσφέρουν βιταμίνες και μέταλλα/ιχνοστοιχεία απαραίτητα για πολλές λειτουργίες του οργανισμού, καθώς και φυτικές ίνες οι οποίες βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Η δυσκολία στην κατανάλωση των φρούτων και λαχανικών είναι όμως συχνή και στις μικρές ηλικίες, ακόμη και στην βρεφική περίοδο.

Μερικές λύσεις για την αύξηση της κατανάλωσης είναι:

1) Για τα βρέφη: σε περίπτωση που υπάρχει δυσκολία, τότε μπορεί αφού έχει γίνει η εισαγωγή δημητριακών, να αναμιχθεί η φρουτόκρεμα με μπισκότο τριμμένο/αλεσμένο και ίσως λίγη κρέμα βανίλια (ή λίγη φρουτόκρεμα εμπορίου) ώστε να δώσει λίγη γεύση.

2) Για τα μεγαλύτερα παιδιά: υπάρχουν κάποιες λύσεις όπως σουβλάκι φρούτων ή λαχανικών, ή μια ωραία σαλάτα πολύχρωμη με σχήματα από πιπεριά /ντομάτα κλπ. ώστε να σχηματίζουν ένα πρόσωπο.

3) «Κρυμμένα λαχανικά» στο μπιφτέκι ή μέσα στην σάλτσα ντομάτας που θα χρησιμοποιήσουμε για τα ζυμαρικά.

4) Ακόμη και εάν το παιδί δεν καταναλώνει καθόλου φρούτα και προτιμάει μόνο τους χυμούς, δεν θα πρέπει να τους απαγορεύουμε, αλλά σταδιακά να εισάγουμε και τους φρέσκους φυσικούς χυμούς και στη συνέχεια τα φρούτα, με την πρώτη ευκαιρία.

Πηγή: www.eufic.org , Eufic Review 01/2012, "Fruit and Vegetable consumption in Europe- do Europeans get enough?"

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση