familylife.gr
Ψάρι: Τι να επιλέξω για το παιδί μου;
Ευρετήριο Άρθρου
Ψάρι: Τι να επιλέξω για το παιδί μου;
Σελίδα 2
Όλες οι Σελίδες

psariΤα ψάρια από αρχαιοτάτων χρόνων θεωρούνται από τις πιο υγιεινές τροφές και συστήνονται ανεπιφύλακτα σε κάθε πρόγραμμα διατροφής, είτε πρόκειται για απώλεια βάρους, είτε για ιατρική πάθηση.

Τα ψάρια είναι τα λιγότερο ενοχοποιημένα τρόφιμα, καθώς κανείς δεν μπορεί να επισημάνει κάτι αρνητικό όσον αφορά την κατανάλωσή τους. Φυσικά, καλό είναι να περιλαμβάνονται και στη διατροφή των παιδιών.

Της Ιωάννας Κοντελέ, διατροφολόγου-διαιτολόγου

Γιατί είναι σημαντική για τα παιδιά η κατανάλωση ψαριών;

Τα ψάρια αποτελούν απαραίτητη τροφή για τους ενήλικες και τα παιδιά. Εξάλλου είναι βασικό στοιχείο στη μεσογειακή πυραμίδα της διατροφής. Από θρεπτικής άποψης, είναι μια τροφή χαμηλή σε θερμίδες και πλούσια σε πρωτεΐνη υψηλής ποιότητος. Το λίπος που περιέχουν αποτελείται από τα «καλά» λιπαρά οξέα, και ιδιαίτερα από ω 3 λιπαρά. Ποικίλες μελέτες έχουν δείξει τις ευεργετικές επιδράσεις των ω 3 λιπαρών οξέων στην πρόληψη πολλών ασθενειών του Δυτικού πολιτισμού, όπως είναι η στεφανιαία νόσος, τα εγκεφαλικά επεισόδια, οι ανωμαλίες του ανοσοποιητικού συστήματος, η νόσος Crohn, ο καρκίνος του μαστού κ.ά. Σε μία εποχή που οι καρδιαγγειακές παθήσεις αρχίζουν να εμφανίζονται ακόμα και από τη δεύτερη δεκαετία της ζωής μας, τα ω 3 λιπαρά είναι απαραίτητα στην παιδική διατροφή, καθώς μειώνουν την κακή χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια, εμποδίζουν τις αρρυθμίες, έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και συντελούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Επίσης, τα ω 3 λιπαρά φαίνεται ότι συμβάλλουν και στην υγεία του νευρικού συστήματος. Ο εγκέφαλος και τα νευρικά κύτταρα αποτελούνται από λιπαρά οξέα και οι έρευνες δείχνουν ότι τα ω 3 των ψαριών είναι απαραίτητα για τη νευρολογική ανάπτυξη στην πρώτη παιδική ηλικία, ενώ συμβάλλουν στη νευρολογική ανάπτυξη και των εμβρύων, μέσω της διατροφής της μητέρας τους.

Τα ψάρια είναι και πολύ καλές πηγές βιταμινών και μετάλλων, ιδιαίτερα της βιταμίνης Α, της βιταμίνης D, του ασβεστίου και του φωσφόρου. Οι συγκεκριμένες βιταμίνες και μέταλλα είναι απαραίτητα κυρίως για την υγιή ανάπτυξη των οστών και για την όραση. Το ψάρι, εξάλλου, παρέχει τον συνδυασμό ασβέστιο-φώσφορο-βιταμίνη D, που είναι οι κύριες ουσίες από τις οποίες δομούνται τα οστά και τα δόντια.

Πότε να εντάξω το ψάρι στη διατροφή του παιδιού μου;

Ψάρια και θαλασσινά δεν πρέπει να δίνονται σε βρέφη μικρότερα των 6 μηνών, καθώς μπορεί να εμφανιστεί αλλεργική αντίδραση. Το ψάρι μπορεί να εισαχθεί στη διατροφή περίπου στον όγδοο μήνα, ανάλογα με την αποδοχή του βρέφους και την ικανότητά του να μασάει και να καταπίνει στερεές τροφές. Εξάλλου, έως το τέλος τους πρώτου έτους, το διαιτολόγιο του βρέφους πρέπει να περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες. Το ψάρι μπορεί να προστεθεί μέσα σε σούπες ή να καταναλωθεί σε μικρά κομματάκια, αρκεί να είναι πολύ καλά βρασμένο, μαλακό και καθαρισμένο από τα κόκαλα. Ο καλύτερος τρόπος για να πείσετε τα παιδιά σας να φάνε ψάρι είναι να τρώτε και εσείς, καθώς οι γονείς αποτελούν πρότυπο για τη διατροφή των παιδιών. Τόσο για τα βρέφη όσο και για τα παιδιά συστήνεται η κατανάλωση ψαριών 1-2 φορές την εβδομάδα.



 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση