familylife.gr
Χριστούγεννα με τα παιδιά!
Ευρετήριο Άρθρου
Χριστούγεννα με τα παιδιά!
page2
page3
Όλες οι Σελίδες

XmasTable1Ίσως η πιο αγαπημένη γιορτή των παιδιών, τα Χριστούγεννα είναι μία περίοδος χαράς, οικογένειας αλλά και πλουσιοπάροχων γευμάτων.

Με τα γλυκά και τα σνακς, να έχουν την τιμητική τους, και τα παιδιά σε διακοπές από την σχολική καθημερινή τους ρουτίνα, χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα από εμάς ως γονείς.

Ο στόχος; Όχι μόνο να τραφεί το παιδί σωστά αυτές τις γιορτές, αλλά και να το εκπαιδεύσουμε εφ’όρου ζωής για το πώς αντιμετωπίζουμε το φαγητό και τη διατροφή, και ως παιδιά αλλα και ως ενήλικες, σε τέτοιες ειδικές ημέρες του χρόνου.

Της Δάφνης Νταλάπα, Διαιτολόγου - Διατροφολόγου. diatrofi.gr

Πως τρώει το παιδί στο εορταστικό τραπέζι; Ποια καθοδήγηση του δίνω;

Το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι, παραμένει το κυρίως γεύμα της ημέρας, οπότε οφείλουμε να το καθοδηγήσουμε όσον αφορά την τριάδα άμυλο-λαχανικό-πρωτεΐνη και το αφήνουμε να στήσει μόνο του το πιάτο.

Του προτείνουμε να αντικατασταθούν τα αναψυκτικά με νερό σε χρωματιστά ποτήρια ή με σπιτικό κρύο τσάι και χυμούς. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κάποια τροφική αλλεργία ή κάποιο τρόφιμο ακατάλληλο κατά την κρίσης σας, το παιδί τρώει απ’ όποιο τρόφιμο του τραβήξει την προσοχή.

Είναι σημαντικό να έχει κατά νου ότι θα είναι καλύτερο να φάει μέχρι να χορτάσει και όχι μέχρι να αδειάσει το πιάτο του.

Μπορούμε να προτείνουμε στους μικρούς συνδαιτυμόνες παιχνίδι γευσιγνωσίας, όπου θα πρέπει να καταλάβουν από τη γεύση τα συστατικά του φαγητού, στοχεύοντας στο να φάνε αργά το φαγητό τους.

Τέλος, πριν την επίσκεψη σε ένα γιορτινό κάλεσμα σε τραπέζι, καλό είναι να καταναλώσουν τα παιδιά το απογευματινό ή το πρόγευμα πριν το βραδινό ή το μεσημεριανό τραπέζι ανάλογα.

Τι γίνεται με τις πιατέλες των κουραμπιέδων;

Ο μπουφές με γεμάτες πιατέλες γλυκών αποτελεί δέλεαρ για τον καθένα. Κρατάμε τα γλυκά κλειστά στις συσκευασίες και σερβίρουμε συγκεκριμένη ποσότητα σε πιάτο και όχι «περνώντας δίπλα από το μπουφέ ας πάρω ένα μελομακάρονο».

Βεβαίως και τα ντουλάπια αυτήν την περίοδο θα είναι γεμάτα με προμήθειες. Αποφεύγουμε ωστόσο, σνακ όπως πατατάκια, γαριδάκια και λοιπές ανάλογες λιχουδιές.

Προτιμήστε κράκερ βρώμης, ωμούς ξηρούς καρπούς αντί για ψητούς αλατισμένους, αποξηραμένα φρούτα, μαύρα σοκολατάκια υγείας αντί γκοφρέτες με χρωστικές, φρέσκα φρούτα.

Ωστόσο, ας απενοχοποιήσουμε το γλυκό ως κάτι το εντελώς απαγορευμένο. Αν μη τι άλλο, είναι γιορτές και γύρω μας τα γλυκά είναι η πιο συχνά ιδωμένη λιχουδιά! Απλά ας μην ξεχάσουμε να κρατήσουμε το μέτρο, τόσο τα παιδιά όσο και οι μεγάλοι.



 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση