familylife.gr
Η θρεπτική αξία του γιαουρτιού

Η θρεπτική αξία στο γιαουρτιΤο γιαούρτι αποτελεί φυσική πηγή θρεπτικών συστατικών, απαραίτητων για την ανάπτυξη και τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας του σώματος.

Ανήκει στην κατηγορία των γαλακτοκομικών προϊόντων αφού προκύπτει από τη ζύμωση του γάλακτος όταν σε αυτό προστεθούν μη βλαβερά βακτήρια.

 

Του Πωλ Φαρατζιάν, Κλινικού Διαιτολόγου-Διατροφολόγου

Η ποικιλία

Το είδος του γάλακτος, η διαδικασία της ζύμωσης και η επεξεργασία ή μη του γιαουρτιού ευθύνονται για τη γεύση και την υφή του. Έτσι υπάρχουν τα πρόβια και αγελαδινά γιαούρτια με τη χαρακτηριστική ξινή γεύση και υφή η οποία οφείλεται κυρίως στο είδος του μικροοργανισμού που συμμετείχε στη ζύμωση, τα στραγγιστά γιαούρτια και τα επιδόρπια γιαουρτιού, τα οποία αποτελούν γιαούρτια στα οποία έχει προστεθεί είτε κάποιο γλυκό συστατικό όπως μέλι, ζάχαρη ή γλυκαντική ουσία, είτε κάποιο τρόφιμο όπως φρούτα και δημητριακά, είτε κάποια γεύση όπως βανίλια.

Η θρεπτική τους αξία

Το γιαούρτι αποτελεί πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας. Παράλληλα είναι πολύ καλή πηγή:

  • Ασβεστίου και φωσφόρου: 150gr γιαουρτιού περιέχουν περίπου το 1/3 της ποσότητας ασβεστίου που χρειάζεται ο μέσος ενήλικας, συμβάλλοντας στην υγεία των οστών
  • • Βιταμίνης Α και ψευδαργύρου που συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος
  • • Καλίου που συμμετέχει στη ρύθμιση της αρτηριακή πίεσης και την υγεία της καρδιάς.
  • • Ριβοφλαβίνης (βιταμίνη B2) που συμμετέχει στην παραγωγή ενέργειας
  • • Βιταμίνης B12 που συμβάλει στην καλή λειτουργία του νευρικού και αιμοποιητικού συστήματος.
  • • Ιωδίου, απαραίτητο για τη λειτουργία του θυρεοειδούς.

Γιαούρτι και λακτόζη

Η λακτόζη, το βασικό σάκχαρο του γάλακτος. Κατά τη διαδικασία παραγωγής του γιαουρτιού, τη ζύμωση, η λακτόζη του γάλακτος διασπάται σε πιο απλά συστατικά, τη γλυκόζη και τη γαλακτόζη. Για το λόγο αυτό, το γιαούρτι περιέχει 20-30% λιγότερη λακτόζη και να είναι πιο ανεκτό από άτομα που παρουσιάζουν δυσκολία στην πέψη της λακτόζης όπως τα άτομα με δυσανοχή στη λακτόζη.

Το λίπος του γιαουρτιού

Η περιεκτικότητα του γιαουρτιού σε λίπος κυμαίνεται από το είδος του γιαουρτιού. Yπάρχουν τα στραγγιστά γιαούρτια με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος (8-12% λίπους), τα πλήρη αγελαδινά γιαούρτια (3-3,5% λίπος), τα ημι-αποβουτυρωμένα γιαούρτια με περίπου 2% λίπος και άπαχα γιαούρτια που περιέχουν λιγότερο από 0,3% λίπος. Το μεγαλύτερο ποσοστό λίπους στο γιαούρτι είναι κορεσμένο λίπος.

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση