familylife.gr
Φρούτα: η πιο δροσερή απόλαυση

Φρούτα: η πιο δροσερή και υγιεινή απόλαυσηΤα φρούτα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μίας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Κάθε παιδί χρειάζεται να μάθει από μικρή ηλικία να έχει στη διατροφή του ποικιλία φρούτων,

ώστε να διασφαλίζει πληθώρα θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο οργανισμός του για να λειτουργήσει φυσιολογικά.

 

Γιατί να φάμε φρούτα …οικογενειακώς

Η μεσογειακή διατροφή προτείνει την κατανάλωση 5-6 μερίδων φρούτων ημερησίως.

Τι μας παρέχουν όμως τα φρούτα και τα αγαπάμε τόσο; Εκτός από ενυδάτωση, που βοηθά τον οργανισμό να συντελέσει όλες τις εργασίες του φυσιολογικά και δίνει υγεία σε κάθε κύτταρό μας, μας παρέχουν πλήθος ευεργετικών συστατικών. Ας αρχίσουμε από τις βιταμίνες που τα καθιστούν ισχυρές αντιοξειδωτικές τροφές και χαρίζουν υγεία, ευεξία και μακροζωία. Συνεχίζοντας, ας αναφέρουμε τις φυτικές ίνες που τα καθιστούν απαραίτητη τροφή για ένα υγιές πεπτικό σύστημα.

Ολοκληρώνουμε το προφίλ τους μιλώντας για τα ιχνοστοιχεία που περιέχουν και βοηθούν στην ισορροπία του σώματος. Ας βάλουμε μία τελευταία πινελιά υπογραμμίζοντας ότι τα φρούτα έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, γεγονός το οποίο τα καθιστά ιδανική επιλογή όχι μόνο για το πρωινό ή το βραδινό του παιδιού μας, αλλά και για τα ενδιάμεσα γεύματα ώστε να χορτάσει υγιεινά και για τις επόμενες 2-3 ώρες.

Οι μύθοι για καλά και …λιγότερο καλά φρούτα

Είναι γεγονός ότι επικρατούν διάφοροι μύθοι σε σχέση με τα «ασφαλή» και «μη ασφαλή» φρούτα. Βάσει αυτών, τα φρούτα χωρίζονται σε εκείνα που «κάνουν καλό στην υγεία μας» και εκείνα που «παχαίνουν και απαγορεύονται». Ήρθε λοιπόν η στιγμή της αλήθειας! Όλα τα φρούτα έχουν να μας δώσουν σημαντικά, απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Δεν χρειάζεται να απορρίπτουμε κανένα φρούτο από τη διατροφή μας και πόσο μάλλον τη διατροφή του παιδιού μας. Το μόνο που χρειάζεται είναι να υπάρχει μέτρο στην κατανάλωσή τους όσον αφορά τις μερίδες, καθώς ό, τι και αν καταναλωθεί σε υπερβολικές ποσότητες παύει να έχει τα ιδανικά αποτελέσματα στο σώμα μας.

Για του λόγου το αληθές παρατίθεται ο εξής πίνακας με τη θρεπτική αξία βασικών φρούτων και το ποσοστό κάλυψης του κάθε συστατικού ως προς την προτεινόμενη τιμή για μία διατροφή 2000 θερμίδων:

πίνακας με τη θρεπτική αξία βασικών φρούτων

* Τα περισσότερα φρούτα περιέχουν αμελητέα ποσά κορεσμένων λιπαρών οξέων, trans λιπαρών και χοληστερόλης. Τα αβοκάντο περιέχουν 0,02γρ κορεσμένων λιπαρών ανά γρ.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Ο «πολύχρωμος» κανόνας

Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι το θερμιδικό περιεχόμενο δεν διαφέρει ιδιαίτερα από φρούτο σε φρούτο, εάν σκεφτούμε το συνολικό θερμιδικό περιεχόμενο της διατροφής ενός παιδιού. Το μόνο που θα καταφέρουμε εάν επιλέξουμε την κατανάλωση όσο περισσότερων φρούτων μπορούμε, είναι ποικιλία θρεπτικών συστατικών.

Άρα εφαρμόζουμε και εδώ τον «πολύχρωμο» κανόνα. Συγκεντρώστε στη διατροφή τη δική σας και του παιδιού σας όσο περισσότερα χρώματα μπορείτε, καθώς το καθένα από αυτά αντιπροσωπεύει διαφορετικό βιταμινικό περιεχόμενο. Μάθετε το παιδί σας να παίζει και να διαλέγει μόνο του άλλα χρώματα σε κάθε… φρουτογεύμα του.

Διαλέξτε, λοιπόν, πεντανόστιμα βιολογικά φρουτάκια**, πλύντε τα με νερό και λίγο ξύδι πριν τα καταναλώσετε και προτιμήστε να τα φάτε, γονείς και παιδιά, με τη φλούδα τους. Περιέχει κυτταρίνη που είναι πολύτιμη για τον οργανισμό μας.

Μπορείτε να αφήσετε το μικρό σας να παίξει και στην κουζίνα όταν μεγαλώσει λίγο. Δώστε του ένα μαχαίρι που δεν κόβει πάρα πολύ και αφήστε το να φτιάξει τη φρουτοσαλάτα του ή να βοηθήσει στην προετοιμασία ενός νοστιμότατου milk shake*** που θα απολαύσει ιδιαιτέρως. Τι θα βάλετε μέσα; Φυσικά φρούτα, λίγο γάλα ή γιαούρτι, λίγο μέλι και μπόλικα παγάκια! Θα αποτελέσει φοβερή λιχουδιά και… πολύ καλή διαφήμιση της οικογένειας των φρούτων προς το πιτσιρίκι σας!

Από ιδέες δε θα στερέψετε ποτέ όταν μπείτε στο χορό των φρούτων. Ακόμα και να συμβεί, αν τα έχετε συστήσει από νωρίς στο μικρό σας, πιστέψτε μας, δε θα στερέψει εκείνο! Οπότε εσείς βάλτε τα στη ζωή του παιχνιδιάρικα, πολύχρωμα και χαριτωμένα και αφήστε το να… δημιουργήσει! Βάλτε εσείς καμβά και χρώματα και να είστε σίγουροι ότι θα δείτε έργα τέχνης με… πολλή βιταμίνη!

Ο «πολύχρωμος» κανόνας

Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι το θερμιδικό περιεχόμενο δεν διαφέρει ιδιαίτερα από φρούτο σε φρούτο, εάν σκεφτούμε το συνολικό θερμιδικό περιεχόμενο της διατροφής ενός παιδιού. Το μόνο που θα καταφέρουμε εάν επιλέξουμε την κατανάλωση όσο περισσότερων φρούτων μπορούμε, είναι ποικιλία θρεπτικών συστατικών.

Άρα εφαρμόζουμε και εδώ τον «πολύχρωμο» κανόνα. Συγκεντρώστε στη διατροφή τη δική σας και του παιδιού σας όσο περισσότερα χρώματα μπορείτε, καθώς το καθένα από αυτά αντιπροσωπεύει διαφορετικό βιταμινικό περιεχόμενο. Μάθετε το παιδί σας να παίζει και να διαλέγει μόνο του άλλα χρώματα σε κάθε... φρουτογεύμα του.

Διαλέξτε, λοιπόν, πεντανόστιμα βιολογικά φρουτάκια, πλύντε τα με νερό και λίγο ξύδι πριν τα καταναλώσετε και προτιμήστε να τα φάτε, γονείς και παιδιά, με τη φλούδα τους. Περιέχει κυτταρίνη που είναι πολύτιμη για τον οργανισμό μας.

Μπορείτε να αφήσετε το μικρό σας να παίξει και στην κουζίνα όταν μεγαλώσει λίγο. Δώστε του ένα μαχαίρι που δεν κόβει πάρα πολύ και αφήστε το να φτιάξει τη φρουτοσαλάτα του ή να βοηθήσει στην προετοιμασία ενός νοστιμότατου milk shake που θα απολαύσει ιδιαιτέρως. Τι θα βάλετε μέσα; Φυσικά φρούτα, λίγο γάλα ή γιαούρτι, λίγο μέλι και μπόλικα παγάκια! Θα αποτελέσει φοβερή λιχουδιά και... πολύ καλή διαφήμιση της οικογένειας των φρούτων προς το πιτσιρίκι σας!

Από ιδέες δε θα στερέψετε ποτέ όταν μπείτε στο χορό των φρούτων. Ακόμα και να συμβεί, αν τα έχετε συστήσει από νωρίς στο μικρό σας, πιστέψτε μας, δε θα στερέψει εκείνο! Οπότε εσείς βάλτε τα στη ζωή του παιχνιδιάρικα, πολύχρωμα και χαριτωμένα και αφήστε το να... δημιουργήσει! Βάλτε εσείς καμβά και χρώματα και να είστε σίγουροι ότι θα δείτε έργα τέχνης με... πολλή βιταμίνη!
 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση