familylife.gr
Το κολατσιό του παιδιού στο σχολείο!

PaidiGlykaΤι θα πρέπει να παίρνει ένα παιδί στο σχολείο, προκειμένου να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες ενώ παράλληλα να ικανοποιηθεί η γεύση του, να παραμείνει δραστήριο... Χωρίς να ζηλεύει το κολατσιό των συμμαθητών του.

Της Καλημέρη Κ. Ευσταθίας, Msc Κλινικής διατροφολόγου

Ανάλογα λοιπόν με την ηλικία του παιδιού και τις ιδιαιτερότητες του σαν οργανισμός που αναπτύσσεται με καθημερινή συχνότητα, τις ιδιαίτερες γευστικές του προτιμήσεις αλλά και το οικονομικό budget της οικογένειας.

θα μπορούσατε να πάρετε κάποιες ιδέες προκειμένου να ανανεώσετε το μενού του παιδιού σας και να απαλλαχτείτε από το καθημερινό άγχος του "τι να ετοιμάσετε" και αν θα είναι τελικά αποδεκτό από το παιδί σας.

Προτού όμως ξεκινήσουμε, θα πρέπει να τονισθεί πως σε αυτή σας την προσπάθεια για μια βέλτιστη κάλυψη των διατροφικών αναγκών του παιδιού σας ο πρώτος σύμμαχος σας είναι η καλή γνώση των ιδιαιτεροτήτων του παιδιού σας (αγαπημένα ή όχι τρόφιμα, αλλεργίες, κατάλληλοι συνδυασμοί).

Δεύτερον η οργανωτική σας διάθεση (προμήθειες, εβδομαδιαίο πρόγραμμα στα ψώνια).

Τρίτον ο τρόπος προώθησης των διατροφικών σας επιλογών (τρόπος κοπής, στόλισμα των πιάτων, χρωματιστά λαχανικά).

Τέταρτον ο απαραίτητος εξοπλισμός που θα μεταφέρει ακέραια το αποτέλεσμα της καθημερινής σας προσπάθειας (μεταλλικά σκεύη, σετ πιάτων και μαχαιροπήρουνων με αγαπημένους ήρωες, παγουρίνο ή πλαστικά μπουκαλάκια με καρτούν για το νερό, lunch box με διαχωριστικά).

Πέμπτον η γνώση των δεξιοτήτων του παιδιού σας (μπορεί να κόβει, μασάει καλά, μπορεί να ανοίξει τις συσκευασίες) αλλά και των δυνατοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού (ελεύθερος χρόνος για βοήθεια, περιορισμένη προσοχή λόγω του αριθμού των μαθητών και έλλειψη προσωπικού).

Αν λοιπόν καλύπτετε όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις και αυτό το χάρισμα σας συνοδεύεται και από τη μαγική σας ιδιότητα να ξέρετε πότε το παιδί σας μένει ικανοποιημένο και χαρούμενο, ανασκουμπωθείτε και πάμε για να δούμε ποιες λύσεις θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στο δικό σας αγγελούδι.

Και για την ώρα του μεσημεριανού;

Καταγράψτε μια λίστα με τα αγαπημένα του φαγητά. Εννοείτε πως τα προηγούμενα χρόνια έχετε κάνει τον αγώνα σας για να μάθει να τρώει όλες τις ομάδες των τροφίμων και σίγουρα δεν του ετοιμάζετε κάτι ξεχωριστό όταν αρνείται να φάει από το φαγητό της οικογένειας. Είναι ζωτικής σημασίας οι μπόμπιρες να καταλάβουν μέχρι που είναι τα όρια τους και ότι δεν μπορούν να έχουν πάντα αυτό που θέλουν.

Τοποθετώντας λοιπόν τα δικά σας υγιή όρια, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το μωρό σας να μην γίνει καλόβολο στο φαγητό.

Επιπλέον η συναναστροφή με συμμαθητές του μπορεί να αποτελέσει έναρξη για να δοκιμάσει και κάτι παραπάνω αν υπάρξει, λίγη και υγιή ζήλια.

Δοκιμάστε:

Μπιφτεκάκια ή κεφτεδάκια φούρνου με πατάτες, ρύζι, κους-κους, πλιγούρι ή μακαρονάκι κοφτό με λαχανικά ατμού ή βραστά ή φρέσκια σαλάτα εποχής πολύχρωμη για να του κινεί το ενδιαφέρον.

Κρεατάκι σε μπουκίτσες όπως κοτόπουλο, χοιρινό, μοσχαράκι με τα παραπάνω συνοδευτικά και σαλάτα εποχής.

Μακαρόνια με σάλτσα, κιμά, φρέσκο τυράκι φέτα ή κρέμα τυριού ή σκέτα συνοδευμένα με γιαουρτάκι και σαλάτα. Τα ζυμαρικά μπορεί να είναι και τρικολόρε ή και γεμιστά με τυρί ή λαχανικά (τορτελίνια) για ελκυστικότερο αποτέλεσμα στα παιδιά

Μαγειρευτά φαγητά, σε πιο στερεή μορφή, όπως γεμιστά, πατατούλες φούρνου λεμονάτες ή γιαχνί, ριζότο λαχανικών με τριμμένο τυράκι, παστίτσιο, μοσχαράκι με λαχανικά.

Όσπρια, φακές σε πιο πηχτή μορφή, φασόλια φούρνου και ρεβίθια, συνοδευμένα με λίγο ρυζάκι και σαλάτα. Στα ρεβίθια και τα φασόλια μπορείτε να προσθέσετε και τυράκι. Όχι όμως στις φακές λόγω μη απορρόφησης του σιδήρου και του ασβεστίου.

Λαδερά, φασολάκια, τουρλού, αρακά με πατατούλα, σαλάτα εποχής και ψωμάκι. Προσοχή στα πολλά ζουμιά και στο ελαιόλαδο.

Ένα κομμάτι σπανακόπιτα ή χορτόπιτα ή τυρόπιτα (σπιτική φυσικά) με σαλάτα.

Πίτσα ελληνική με φέτα και όχι αλλαντικά (σπιτική), ομελέτα με λαχανικά ή πατάτα βραστή και αυγοφέτες στη λαδόκολλα ή στην τοστιέρα με γιαούρτι και λίγη σαλάτα εποχής.

Αποφύγετε τις σούπες μια και υπάρχει κίνδυνος να χυθούν όπως και το ψάρι μια και υπάρχει κίνδυνος αλλοίωσης του περιεχομένου.

Προτιμήστε αυτά τα τρόφιμα να τα καταναλώνει το Σαββατοκύριακο που είναι στο σπίτι. Και καλή του όρεξη...

 

 

diatrofi.gr

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση