familylife.gr
Τοστάκι, εύκολη λύση ή θερμιδική βόμβα;

TostakiΚαι τελικά όλοι αφήσαμε τις παραλίες και επιστρέψαμε άλλοι στα θρανία και άλλοι στις δουλειές, αυτό σημαίνει ότι και πάλι ο ελεύθερος χρόνος μας περιορίστηκε και οι υποχρεώσεις μας αυξήθηκαν.


Της Νικομάνη Σπυριδούλας, Διαιτολόγου- διατροφολόγου

Τι θα γίνει όμως με τα κιλά που πήραμε κατά τη διάρκεια των διακοπών και το φορτωμένο από τρέξιμο πρόγραμμα; Πώς θα διαμορφώσουμε τα ημερήσια γεύματα μας; Για όλους η γνωστή και γρήγορη λύση είναι το τοστ. Αποτελεί άραγε ένα ελαφρύ γεύμα το τοστ ή μήπως αποτελεί μια θερμιδική βόμβα;
Η απάντηση είναι απλή και εξαρτάται από το τι επιλέγουμε να χρησιμοποιήσουμε για τοστ.

 

 

 

Ρωτήσαμε λοιπόν αρκετά άτομα, τι υλικά χρησιμοποιούν για να φτιάξουν το τοστ για τη δουλειά τους και οι απαντήσεις που πήραμε ήταν:

1. Μπαγκέτα με ντομάτα, φέτα, μαγιονέζα, ζαμπόν.
Διατροφικό σχόλιο: Η μαγιονέζα αποτελεί πλούσια πηγή σε λιπαρά, η φέτα επίσης εκτός από λιπαρά περιέχει και μεγάλες ποσότητες από αλάτι και μέσα σε όλο αυτό το υπερθερμιδικό πακέτο, προστίθεται και το ζαμπόν.
2. Τοστ με ομελέτα που αποτελείται από αυγό, κασέρι, φέτα και ντοματίνια.
Διατροφικό σχόλιο: Θα ήταν προτιμότερο η ομελέτα ( μιας και θα κλειστεί μέσα σε 2 φέτες ψωμί ) να αποτελείται μόνο από ένα αυγό και ντοματίνια.
3. Τοστ με μπέικον, διπλό κασέρι και μαγιονέζα.
Διατροφικό σχόλιο: Το μπέικον αποτελεί μια πηγή πλούσια σε αλάτι και επιβλαβή για την υγεία μας λιπαρά.
Όλα αυτά εννοείται και αποτελούν νοστιμότατες επιλογές, όμως δεν συμβαδίζουν με μια ισορροπημένη και με σκοπό την απώλεια κιλών διατροφή.

Οι λύσεις για να αποτελεί το τοστ ένα ελαφρύ σνακ είναι οι εξής:
• Ως ψωμί να χρησιμοποιούμε 2 φέτες ψωμί μαύρο και όχι λευκό. Ο λόγος είναι ότι το μαύρο ψωμί και οι ποικιλίες του είναι πλούσιο σε διάφορα ευεργετικά για την υγεία συστατικά, και όχι γιατί έχει λιγότερες θερμίδες, αφού η υψηλή του θρεπτική αξία συμβαδίζει με μια θερμιδική αξία ισάξια αυτής του λευκού ψωμιού.

• Επίσης να χρησιμοποιούμε τυρί με χαμηλά λιπαρά ή ακόμα καλύτερα λίγη μυζήθρα ή τυρί τύπου "κότατζ" ή έστω το τυρί που θα χρησιμοποιήσουμε να μη ξεπερνάει τα 30γρ.

• Να χρησιμοποιούμε γαλοπούλα βραστή ή ακόμα καλύτερο κοτόπουλο στήθος που βράσαμε στο σπίτι μας. Το στήθος του κοτόπουλου έχει περίπου 4% λίπος, ενώ το μπούτι, που αν και πιο νόστιμο, είναι και πιο "επικίνδυνο" για το βάρος μας λόγω του ότι έχει διπλάσιο ποσοστό λίπους.

• Μέσα θα μπορούσαμε να προσθέσουμε μαρούλι ή ντομάτα ή λάχανο, που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, φέρουν πιο γρήγορο κορεσμό και είναι πολύ φτωχά σε θερμίδες.

• Η πιο ελαφριά επιλογή ίσως είναι η μουστάρδα, η οποία μπορεί να καταναλώνεται άφοβα. Ένα επίσης έξυπνο και ελαφρύ tip για επιπλέον γεύση είναι η μίξη γιαουρτιού με χαμηλά λιπαρά και μουστάρδας σε ίσες αναλογίες. Η μίξη αυτών των δυο συστατικών δίνουν μια γεύση παραπλήσια της μαγιονέζας με πολύ λιγότερα βέβαια λιπαρά και θερμίδες. Αν όμως μας είναι πολύ δύσκολο να απαρνηθούμε τη μαγιονέζα ας αρκεστούμε σε μία κουταλιά της σούπας.

Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές και προσπερνώντας τις διατροφικές επιλογές τοστ των ερωτηθέντων μέσα σε 5 λεπτά θα μπορούμε να έχουμε ένα πολύ χορταστικό μα και ελαφρύ γεύμα. Επίσης, αν αφιερώσουμε λίγο χρόνο θα μπορούσαμε να σκεφτούμε πάρα πολλές ακόμα επιλογές για ένα ελαφρύ και πρωτότυπο τοστ που δε θα αποτελεί θερμιδική βόμβα για το σώμα μας. Δοκιμάστε το...

www.diatrofi.gr

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση