familylife.gr
Διατροφικά βοηθήματα για το θηλασμό

votana2Γενικές διατροφικές συμβουλές για τις μητέρες αμέσως μετά τη γέννηση.

Από την επιστημονική ομάδα της Lansinoh*

Η καλή διατροφή αμέσως μετά τον τοκετό είναι ένας πολύ σημαντικός παράγων επιτυχίας για την επιτυχημένη γαλουχία:

• Ικανοποιητική ποσότητα τροφής. Τακτικά γεύματα και επιπλέον θερμίδες (περίπου 500 πάνω από τις ημερήσιες ανάγκες μιας γυναίκας) βοηθούν στην υποστήριξη της γαλουχίας.

• Αρκετή ποσότητα υγρών, τόση ώστε να ικανοποιεί τη δίψα. Τουλάχιστον ένα πιάτο ζεστό φαγητό την ημέρα πρέπει να καταναλώνεται. Το γεύμα αυτό πρέπει να περιλαμβάνει μια πηγή πρωτεΐνης, ωμή σαλάτα και μια πηγή δημητριακών.

• Χρησιμοποιείστε για γεύση μπαχαρικά ή βότανα ( αναφέρονται παρακάτω) σε λογικές ποσότητες.

• Αποφύγετε δυσκολοχώνευτα ή πολύ λιπαρά φαγητά π.χ. τηγανητά.

• Τα προβιοτικά γιαούρτια ή τα συμπληρώματα προβιοτικών μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη των κολικών στο μωρό. Προτιμήστε το ελαιόλαδο ή τη μαργαρίνη ως πηγή λιπαρών.

votana1Διατροφικά βοηθήματα στο θηλασμό

Τα παρακάτω τρόφιμα περιέχουν φυτικές ουσίες που προάγουν την παραγωγή γάλακτος.

1.Μάραθος: Μπορεί να καταναλωθεί ως μυρωδικό και με τη μορφή της ρίζας βραστό. Αφέψημα από μαραθόσπορο επίσης μπορεί να προάγει την παραγωγή γάλακτος.

2.Καρότο, παντζάρι, γιαμ: Όλα τα παραπάνω υποστηρίζουν το θηλασμό μέσω της φυτο προγεστερόνης που περιέχουν και επιπλέον τα παντζάρια είναι πηγή ιχνοστοιχείων και σιδήρου.

3.Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά: Πηγές σιδήρου και άλλων ιχνοστοιχείων. Η τσουκνίδα και η πικραλίδα μπορούν να μειώσουν το οίδημα που δημιουργείται στην εγκυμοσύνη. Παραδείγματα τέτοιων λαχανικών είναι το σπανάκι, η ρόκα, το σέσκουλο, το λάχανο, η τσουκνίδα και το ραδίκι.

4.Σιτηρά και όσπρια: Η βρώμη, το κεχρί και το ρύζι είναι παραδοσιακά γαλακταγωγά. Από τα όσπρια πιο βοηθητικά θεωρούνται οι φακές και τα ρεβύθια.

5. Ξηροί καρποί: Προτιμήστε κυρίως ωμά και ανάλατα αμύγδαλα, φιστίκι macadamia και cashew. Αποφύγετε τα εάν υπάρχει ιστορικό αλλεργικών παθήσεων στην οικογένεια ι σε μεγαλύτερο παιδί σας.

6.Ποτά: Στη διάρκεια της γαλουχίας και κατά προτίμηση μετά τον πρώτο μήνα ζωής του μωρού μπορείτε να πιείτε μια μονάδα αλκοόλ μια φορά την εβδομάδα. Προτιμείστε μπύρα ή κρασί παρά ποτά με υψηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Θηλάστε πρώτα και μετά καταναλώστε το αλκοόλ. Μετά επίσης από 2 ώρες είναι ασφαλές να ξαναθηλάσετε. Άλλα ροφήματα που μπορείτε να καταναλώσετε είναι τα «ροφήματα γαλουχίας» που κυκλοφορούν στο εμπόριο και μη αλκοολούχα μπίρα ginger.

*Βασισμένο στο βιβλίο της Hilary Jacobson CH.HU.SI. «Mother food for breastfeeding mothers»

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση