familylife.gr
Στάδια ανάπτυξης: Πότε να ανησυχήσετε;

anaptuxiΣυχνά οι γονείς ανησυχούν για την σωστή ανάπτυξη του μωρού τους.

Του Στέλιου Παπαβέντση MRCPCH DCH IBCLC, παιδιάτρου, www.pediatros-thes.gr

Είναι λογικό να ανησυχήσετε και να ζητήσετε τη γνώμη ειδικού αν το παιδί:

Στο τέλος του 3ου μήνα!

· Έχει άνισες και μη συμμετρικές κινήσεις των χεριών ή/και των ποδιών του.

· Δεν στηρίζει έστω και για δευτερόλεπτο το κεφαλάκι του στην ημικαθιστική θέση.

· Δε δείχνει να αντιδρά σε δυνατούς ήχους.·
Δεν κάνει φωνουλες

· Δεν παρακολουθεί με τα μάτια του ένα κοντινό αντικείμενο.

· Δεν κοιτάει παρατηρητικά τα ανθρώπινά πρόσωπα.

· Δε χαμογελάει όταν σας βλέπει ή όταν του χαμογελάτε.

Στο τέλος του 6ου μήνα!

· Δεν έχει σταθερό το κεφαλάκι του όταν κάθεται.

· Δεν σηκώνει, έστω και στιγμιαία, το βάρος του στα πόδια του.

· Δεν προσπαθεί, έστω και ατελώς, να γυρίσει από μπρούμυτα ανάσκελα ή το ανάποδο.

· Δε γυρίζει στον ήχο μιας κουδουνίστρας.

· Δε γελάει.

· Δεν προσπαθεί να φτάσει με το χεράκι του και να γραπώσει κάποιο παιχνίδι.

· Δεν παρακολουθεί τη μαμά που κινείται μπροστά του από τη μια άκρη του δωματίου στην άλλη, 180 μοίρες.

Στο τέλος του 9ου μήνα!

· Δεν κάθεται μόνο του χωρίς υποστήριξη της πλάτης.

· Δεν στέκεται στηριζόμενο με τα χέρια του όταν το βάζουμε όρθιο.

· Δε μιμείται ήχους της γλώσσας ή δε βαβίζει με απλές συλλαβές, όπως μα-μα-μα, μπα-μπα-μπα.

· Δε μεταφέρει κυβάκια από το ένα χέρι στο άλλο.

· Δε μπορεί να κρατήσει δυο κυβάκια στα χέρια του.

Στο τέλος του 12ου μηνά.

· Δε μπορεί να καθίσει από ξαπλωτό.

· Δε μπορεί να κρατηθεί όρθιο έστω για δυο δευτερόλεπτα.

· Δε βαβίζει με πολλές συλλαβές, πχ μα-βα –μπα-βου.

· Δε χρησιμοποιεί τον αντίχειρα και το δείκτη για να πιάσει ένα μικρο αντικείμενο, όπως μια σταφίδα.

· Δε χτυπάει μεταξύ τους δυο κυβάκια που έχει στα χέρια του.

· Δεν παίζει απλά παιχνιδάκια όπως κου-κου-τζα.

· Δεν επικοινωνεί με τον τρόπο του, χειρονομίες ή φωνούλες, τα θέλω και τις ανάγκες του.

Στο τέλος του 15ου μήνα!

· Δεν κρατιέται όρθιο μόνο του.

· Δεν κάνει προσπάθειες να περπατήσει.

· Δε χρησιμοποιεί τις λέξεις 'μαμά' 'μπαμπά' με το συγκεκριμένο τους νόημα.

· Δε χρησιμοποιεί μια λεξούλα πέραν του 'μαμά' 'μπαμπά'.

· Δε βάζει το τουβλάκι μέσα στο κουτί ή το δοχειάκι.

· Δε χρησιμοποιεί το μολύβι στο χαρτί κάνοντας ακατέργαστες μουτζούρες.

· Δε χαιρετάει 'αντίο' με το χεράκι του.

· Δεν παίζει με τη μπάλα.

· Δε μιμείται δραστηριότητες στο σπίτι, όπως μαγείρεμα, άνοιγμα του ψυγείου, διαδικασία του φαγητού ή του ύπνου κλπ.

Στο τέλος του 18ου μηνα!

· Δε μπορεί να περπατήσει.

· Δε μπορεί να περπατήσει προς τα πίσω.

· Δεν έχει τουλάχιστον δυο λέξεις πέραν του 'μαμά' μπαμπά'.

· Δεν αφήνει ή ρίχνει αντικείμενα από το χέρι του.

· Δεν πίνει από παιδικό ποτηράκι.

· Δεν βοηθάει αυθόρμητα τη μαμά σε κάποια δουλειά του σπιτιού.

· Παίζει συνεχώς με έναν επαναλαμβανόμενο, στείρο, μη δημιουργικό τρόπο, χωρίς φαντασία ή προσποίηση.

· Έχει ελάχιστη ή καθόλου γλώσσα του σώματος (εκφράσεις, χειρονομίες).

Στο τέλος του 24ου μήνα!

· Δε μπορεί να τρέξει.

· Δε μπορεί να κλωτσήσει μια μπάλα προς τα εμπρός.

· Δε μπορεί να ανεβεί τις σκάλες όρθιο, έστω με τη μαμά να βοηθάει κρατώντας το.

· Δεν έχει τουλάχιστον 6 συγκεκριμένες λέξεις.

· Δε δείχνει σωστά δυο εικόνες στο βιβλιαράκι.

· Δε μπορεί να φτιάξει έναν πύργο με τουλάχιστον 4 τουβλάκια.

· Δε χρησιμοποιεί καθόλου πιρούνι ή κουτάλι.

· Δεν κάνει παιχνίδι προσποίησης, όπως να ταΐζει την κούκλα.

Στο τέλος του 3ου χρόνου!

· Δε μπορεί να πετάξει τη μπάλα πάνω από τους ωμούς του.

· Δεν ονοματίζει τουλάχιστον τέσσερις εικόνες σε βιβλιαράκι.

· Δε φτιάχνει πύργο από τουλάχιστον 6-7 κυβάκια.

· Δε μιμείται μια κάθετη γραμμή στο χαρτί.

· Δε βγάζει ή βάζει χωρίς πολλή βοήθεια τα ρούχα του.
· Δεν πλένει και δε σκουπίζει τα χέρια του.

Στο τέλος του 4ου χρόνου!

· Δεν ισορροπεί στο ένα πόδι για τουλάχιστον 1-2 δευτερόλεπτα.

· Δε γνωρίζει μερικά χρώματα ή να μετράει 1-2 κυβάκια.

· Έχει λόγο που είναι έστω και μερικώς ακατάληπτος.

· Δε μπορεί να αντιγράψει καλά έναν κύκλο.

· Δεν αναφέρει το όνομα ενός/ μιας φίλης του.

Στο τέλος του 5ου χρονου!

· Δε μπορεί να πηδήξει στο ένα πόδι.

· Δεν κατανοεί τουλάχιστον τέσσερις προθέσεις, τρία επίθετα ή τέσσερα χρώματα.

· Δε μπορεί να αντιγράψει έναν σταυρό ή να ζωγραφίσει έναν άνθρωπο με τουλάχιστον 3-4 μέρη του σώματος.

· Δεν παίζει επιτραπέζια ή παιχνίδια με κάρτες.

· Δε μπορεί να ντυθεί χωρίς βοήθεια.

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση