familylife.gr
Η ευγνωμοσύνη αυξάνει τη κατανάλωση γλυκών!
Ευρετήριο Άρθρου
Η ευγνωμοσύνη αυξάνει τη κατανάλωση γλυκών!
page2
Όλες οι Σελίδες

sokolata telikoΗ ευγνωμοσύνη θεωρείται παγκοσμίως ένα κοινωνικό αγαθό, ένα ζεστό συναίσθημα που προκύπτει από την καλοσύνη που έχει λάβει ένας άνθρωπος.

Αλλά η ευγνωμοσύνη μπορεί να έχει επίσης και μία σκοτεινή πλευρά. Ενδέχεται να μας ωθεί στην κατανάλωση περισσότερων γλυκών, σύμφωνα με τη νέα έρευνα από την Ann Schlosser, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό “Journal of Consumer Psychology”, έχει τίτλο: «Η γλυκιά γεύση της ευγνωμοσύνης: Το αίσθημα της ευγνωμοσύνης αυξάνει τις επιλογές και την κατανάλωση γλυκών» και καταγράφεται στο medicalxpress.com.

«Η ευγνωμοσύνη έχει γλυκιές παρενέργειες», δήλωσε η Schlosser. «Αυτή η μελέτη αποδεικνύει ότι όταν κάποιος νιώθει ευγνωμοσύνη από τις βοηθητικές πράξεις των άλλων, αυξάνεται η προτίμησή του για την κατανάλωση γλυκών».

Και όσο περισσότερο νιώθουμε πιο κοντά με τους άλλους και νιώθουμε ότι μας εκτιμούν, τόσο περισσότερο είμαστε σε πειρασμό να επιδοθούμε στην κατανάλωση γλυκών.

Σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν γευστικές ταξινομήσεις για να δηλώσουν τα συναισθήματά τους. Ενώ το αλμυρό, το ξινό και το πικρό προκαλούν περισσότερο μια αρνητική χροιά, το γλυκό, σχεδόν καθολικά, σχετίζεται με την ωφέλεια από τις θετικές πράξεις του άλλου. Την ενσυναίσθηση. Τη γενναιοδωρία. Την καλοσύνη.

Αλλά πέρα ​​από το μεταφορικό συσχετισμό, υπάρχει πραγματική σύνδεση μεταξύ της ευγνωμοσύνης και της γλυκύτητας;

Για να εξακριβώσει την υπόθεσή της, η Schlosser σχεδίασε μια σειρά από μελέτες προκαλώντας διάφορα συναισθήματα στους συμμετέχοντες και μεταξύ αυτών το συναίσθημα της ευγνωμοσύνης. Στη συνέχεια μέτρησε τις τάσεις τους στην επιλογή κατανάλωσης γλυκών ή αλμυρών απολαύσεων ή καμία από αυτές. Μέσα από διαφορετικές παραλλαγές σε αυτό τον απλό σχεδιασμό, ανακάλυψε ότι η ευγνωμοσύνη ανυψώνει τις προτιμήσεις τους για τα γλυκά.

Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι η ευγνωμοσύνη αυξάνει την κατανάλωση άλλων τροφίμων. Στην πραγματικότητα, η ευγνωμοσύνη μειώνει πράγματι την προτίμηση για ξινά, αλμυρά ή πικρά τρόφιμα.

«Επειδή η ευγνωμοσύνη περιλαμβάνει την αναγνώριση των ωφελειών που λαμβάνονται από τις καλές -ή μεταφορικά γλυκές- πράξεις του άλλου, τα άτομα συμπεραίνουν ότι αξίζουν αυτή τη γλύκα», δήλωσε η Schlosser. «Ως αποτέλεσμα, προτιμούν τα τρόφιμα με γλυκιά γεύση».

Η μελέτη δείχνει επίσης ότι το θετικό συναίσθημα της υπερηφάνειας δεν αποφέρει την ίδια λαχτάρα για γλυκά όσο η ευγνωμοσύνη, διότι δεν έχει τις ίδιες «γλυκές» συσχετίσεις.



 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση