familylife.gr
Πλούσια και υγιή μαλλιά!

GunaikaMalliaΔεν υπάρχει πιο ωραία αίσθηση για μια γυναίκα, από τα αστραφτερά, πλούσια και υγιή μαλλιά.

Είτε κοντά, είτε μακριά τα νοιώθουμε να στολίζουν την πλάτη μας, ενώ εμείς κινούμαστε με αέρα στο χώρο. Μάλλον σας θύμισα την πρώτη μέρα μετά το κομμωτήριο (το πολύ-πολύ την δεύτερη).

Επειδή όμως καμιά μας δεν μπορεί να ξεκινάει την ημέρα της, αφού έχει κάνει ένα γρήγορο retous μαλλιών στους ειδήμονες - πέρα από δυο-τρεις, που μου έρχονται αυτόματα στο μυαλό - αξίζει να ερευνήσουμε τι τελικά τα ενοχλεί, μπας και μας αφήσουν κάποια στιγμή ήσυχες.

ΕΧΘΡΟΣ Νο.1
Ζέστη, υγρασία, αέρας, σκόνη, κοινώς οι καιρικές συνθήκες και η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορούν να φερθούν αλύπητα στα μαλλιά μας, χωρίς να ρωτούν αν έχουμε κανονίσει κάτι για το βράδυ. Αποτέλεσμα, αυτή η αίσθηση του "κολλήματος" των μαλλιών πάνω μας, που τα κάνει να μην φαίνονται καθαρά.Τα πράγματα χειροτερεύουν, ιδίως όταν έχουμε φράντζα.

ΕΧΘΡΟΣ Νο.2
Κοκαλάκια, πιάστρες, τσιμπιδάκια κι όλα αυτά τα καλούδια που κοσμούν ανά καιρούς ή και κάθε μέρα το τριχωτό της κεφαλής μας.Μπορεί να μας δίνουν στυλ ή έστω ευκολία από την στιγμή που δεν πέφτουν μπροστά στα μάτια μας, τα ίδια όμως έχουν άλλη άποψη, αφού η πίεση που ασκούν τα συγκεκριμένα χτενίσματα, τα αποδυναμώνουν και τα "κουράζουν" όλο και περισσότερο.

ΕΧΘΡΟΣ Νο.3
Πιστολάκι, ψαλίδι για μπούκλες ή σίδερο για ίσιωμα.Όλα αυτά τα μαγικά εργαλεία που εσωκλείει το pocket εγχειρίδιο της καλής "νοικοκυράς", χωρίς αμφιβολία είναι αποτελεσματικά, αφού αυτομάτως μπορούμε να δώσουμε στα μαλλιά μας το ύφος και τη γραμμή που θέλουμε. Από την άλλη όμως, η συχνή τους χρήση αναπόφευκτα χαλάει την ποιότητά τους.

ΕΧΘΡΟΣ Νο.4
Βαφή μαλλιών για ρίζα, για άκρες, ανταύγειες, περμανάντ ή ισιωτικές, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ανανέωσής μας, ισάξιες με την περίοδο εκπτώσεων.Σε αντίθεση όμως με τα ρούχα, τα μαλλιά ούτε ρίχνουν τις τιμές, ούτε κάνουν παζάρια, κάθε φορά που υπερβάλλουμε και τους αλλάζουμε χρώμα, σαν ν' αλλάζουμε πουκάμισο. Το μόνο που μπορούν να μας χαρίσουν απλόχερα είναι μια επιβαρυμένη υγεία, λόγω της ακόρεστης χημικής επεξεργασίας που έχουν υποστεί.

Γιατρέ μου, τι να κάνω...;
Φυσικά δεν αποτελεί μυστικό για τις γυναίκες ότι ο φυσικός τρόπος στεγνώματος των μαλλιών μετά το μπάνιο, χωρίς τη βοήθεια σεσουάρ, είναι ιδανική λύση για μαλλιά πολύ πιο ξεκούραστα και λαμπερά. Υπάρχουν όμως και μερικές ακόμα συνήθειες, που αν τις κόψουμε, θα γλυτώσουμε από πολλά κακά.

1. Πείτε ΟΧΙ σε οποιοδήποτε σαμπουάν, πέσει στα χέρια σας, και παραδοθείτε στο σωστό. Αυτό δεν σημαίνει να πετάτε τα δειγματάκια που δίνουν δώρο διάφορα περιοδικά, αλλά να εξετάζετε πριν τα τοποθετήσετε πάνω σας σε ποιον τύπο μαλλιών αναφέρονται.

Το να έχετε ξηρό τύπο μαλλιών και να επιμένετε να τα λούζετε με ένα σαμπουάν για λιπαρά, τελικά μπορεί και να τα στρέψει προς πιο λιπαρούς δρόμους και μάλιστα με την δική σας καθοδήγηση.

Μάθε ότι: Αν έχει λιπαρά μαλλιά, αυτό συμβαίνει γιατί οι σμηγματογόνοι αδένες του τριχωτού της κεφαλής, υπερεκκρίνουν σμήγμα. Προτίμησε, για το λόγο αυτό, ένα σαμπουάν εξισορρόπησης της λιπαρότητας, με ήπιο pH, απλώνοντας το "ευγενικά" με την παλάμη και όχι έντονα με τα δάχτυλα, καθώς έτσι διεγείρεις τους αδένες που παράγουν την λιπαρότητα.

2. Πείτε ΟΧΙ στο καθημερινό λούσιμο. Ακόμα και αν μετά από μια δύσκολή ημέρα το μόνο που θέλετε είναι ένα τετ-α-τετ ραντεβού μαλλιών και ντουζιέρας, η καθημερινή επαφή τους, θα έχει άσχημο αντίκτυπο, αφού θα τα κάνει πιο αδύναμα άρα και θα "σπάνε" πιο εύκολα.

Μάθε ότι: Η καλύτερη συνταγή είναι να τα λούζεις τουλάχιστον μέρα παρά μέρα, κάνοντας απαλό μασάζ στο κεφάλι για 3 με 5 λεπτά και αφιερώνοντας αρκετό χρόνο στο ξέπλυμα, καθώς τυχόν υπολείμματα, είναι ικανά να φθείρουν την ρίζα της τρίχας. Περιμένεις να στεγνώσουν και προς θεού δεν γυρνάς ανάποδα για να τα βουρτσίζεις. Το υπερβολικά έντονο βούρτσισμα προκειμένου να ξεμπλεχτούν, ιδίως όταν είναι βρεγμένα, σίγουρα τα ξεμπλέκει με τίμημα όμως να αφήνει τα μισά στο χέρι σου.

Πείτε ΝΑΙ σε conditioner και μάσκες. Ο ήλιος και η ζέστη του καλοκαιριού επενεργούν πάνω τους, αφήνοντας τα θαμπά και άτονα. Η τοποθέτηση conditioner σε κάθε λούσιμο και μάσκας, 2 με 3 φορές την βδομάδα, θα λειτουργήσει ως φάρμακο της χαμένης τους λάμψης.

Μάθε ότι: Ιδίως αν τα μαλλιά σου είναι ξηρά και μακριά "φωνάζουν" γι' αυτά τα προϊόντα. Αν περνάς πολλές ώρες της ημέρας σε χώρους με ξηρό περιβάλλον (π.χ χρήση κλιματιστικού), η ενυδάτωση που τους εγγυώνται τέτοιες κρέμες, κρίνεται απαραίτητα. Χρήσιμη θα ήταν επίσης και η σιλικόνη στις άκρες, για την καταπολέμηση της ψαλίδας, όσο και οι τονωτικές αμπούλες που περιέχουν στη σύσταση τους χένα, τζιν-σενγκ, θυμάρι, δενδρολίβανο, ευκάλυπτο, κέδρο, τσουκνίδα, φασκόμηλο ή το βότανο Echinecea.

Πέρα, όμως από την δική μας προσωπική φροντίδα έρχεται, για ακόμα μια φορά, να μας κάνει την ζωή μας πιο εύκολη η "μάνα-γη", μέσα από βότανα, αλλά και τρόφιμα που προορίζονται στο να επουλώσουν τις "εγκεφαλικές" μας πληγές!

Θυμάρι: Διαθέτει τις περισσότερες φαρμακευτικές ιδιότητες από όλα τα αρωματικά βότανα και προέρχεται από το φυτό thymus vulgaris. Περιέχεται σε πολλά σαμπουάν, που χαρίζουν δύναμη, ελαστικότητα και όγκο στα μαλλιά.

Δενδρολίβανο: Χρησιμοποιείται κυρίως ως καρύκευμα στη μαγειρική. Προέρχεται από το φυτό rosemarinus officinalis και έχει εξαιρετικές τονωτικές ιδιότητες. Ως συστατικό στο σαμπουάν δίνει δύναμη και λάμψη στα μαλλιά.

Χαμομήλι: Είναι το κατεξοχήν καταπραϋντικό βότανο και προέρχεται από το φυτό marticaria chamomilla, ενώ ως συστατικό σαμπουάν, λειτουργεί ως "ξανθυντικό".

Ρίγανη: Προέρχεται από το φυτό origanum vulgare και χρησιμοποιείται κυρίως σε αποξηραμένη μορφή, ως μπαχαρικό. Το εκχύλισμα του περιέχεται σε πολλά σαμπουάν επειδή ρυθμίζει την λειτουργία των σμηγματογόνων αδένων και περιορίζει την έκκριση σμήγματος.

Πρωτεΐνη: Ενισχύει την τρίχα, αφού και την συγκροτεί.Θα την συναντήσουμε σε πληθώρα φαγητών, όπως κόκκινο κρέας, πουλερικά, ψάρια, γάλα, τυριά και όσπρια.

Σίδηρος: Λειτουργεί ενισχυτικά στην τρίχα και βρίσκεται σε τρόφιμα, όπως φακές, σπανάκι, φασόλια και συκώτι και καταναλώνεται κατά προτίμηση σε συνδυασμό με τροφές που περιέχουν βιταμίνη C(πορτοκάλια, σύκα, πατάτες, μπρόκολο, μήλα, πιπεριές, γκρέιπ-φρουτ) για την καλύτερη απορρόφησή του.

Βιταμίνη Β: Συμβάλλει στην σύνθεση των αμινοξέων από τα οποία η τρίχα αποτελείται και αναπτύσσεται και περιέχεται στο γιαούρτι, στα δημητριακά ολικής αλέσεως και στους ξηρούς καρπούς.

www.fe-mail.gr

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση