familylife.gr
Τι να φάω εκτός σπιτιού, ελαφρύ;

Τι μπορώ να φάω εκτός σπιτιού, με λίγα λιπαρά;Το φαγητό εκτός σπιτιού συχνά θεωρούμε ότι είναι απαγορευτικό επειδή μπορεί να μας παχύνει! Φυσικά το φαγητό που μαγειρεύεται έξω από την κουζίνα του σπιτιού μας,

μπορεί να έχει περισσότερες θερμίδες και λιπαρά σε σχέση με το φαγητό που προσεκτικά μπορούμε να προετοιμάσουμε σπίτι μας.

 

Της Χριστιάνας Γ. Παυλίδου D.U., MSc, κλινικού διατροφολόγου- διαιτολόγου, Υπ. Διδάκτορος Τμήμ. Φαρμακευτικής , Πανεπιστημίου Πατρών, επιστημονικού σύμβουλου ΠΑΙΔΕΙΑΤΡΟΦΗ By Epode

Υπάρχουν όμως λύσεις σε πολλά εστιατόρια, ταβέρνες και ταχυφαγεία τις οποίες μπορούμε να ακολουθήσουμε και να συγκρατηθούμε όσον αφορά τις θερμίδες αλλά και την ποιότητα που καταναλώνουμε όταν φάμε έξω. Οι Έλληνες εξάλλου είναι ένας λαός που διασκεδάζει πολλές φορές τρώγοντας!

Μερικές απλές ενδεικτικές λύσεις για εμάς και τα παιδιά μας όταν είμαστε εκτός σπιτιού:

  • - Αντί για ένα σουβλάκι με γύρο χοιρινό, μπορούμε να καταναλώσουμε καλαμάκι κοτόπουλο με αλάδωτη πίτα και να βάλουμε μαρούλι/ντομάτα και λίγο τζατζίκι ή να το κάνουμε πιο ελαφρύ, απλώς με λαχανικά.
  • - Μπορούμε π.χ. εάν έχουμε βγει έξω για ψώνια να προτιμήσουμε εάν πρέπει να καταναλώσουμε ένα γεύμα όπως το μεσημεριανό, να φάμε κάτι πρόχειρο μεν, ισορροπημένο δε! Θα προτιμήσουμε να καταναλώσουμε ένα σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης, προσέχοντας το μέγεθος της μπαγκέτας, καθώς μπορεί να είναι πάνω από 200-300 θερμίδες μόνο το ψωμί! Μέσα σε αυτή την μπαγκέτα μπορούμε να προσθέσουμε τυρί όπως ανθότυρο ή απλό κίτρινο τυρί, λαχανικά φρέσκα ή ψητά, αλλά και μπιφτέκι ή απλώς ζαμπόν γαλοπούλας ή κοτόπουλο βραστό.
  • - Προσοχή θα πρέπει να δίνεται όταν επιλέγουμε τυρόπιτα ή σπανακόπιτα ή οποιοδήποτε άλλο είδος με σφολιάτα, π.χ. ζαμπονοτυρόπιτα, ή λουκανικόπιτα κλπ. Θα πρέπει να αφαιρούμε το λίπος εάν νιώσουμε στην υφή ότι είναι λιπαρό, τοποθετώντας το τρόφιμο στην χαρτοπετσέτα και πιέζοντας ώστε να φύγει μέρος του λίπους.
  • - Μια απλή λύση είναι μια σαλάτα εάν αποφασίσουμε να καθίσουμε σε εστιατόριο. Προσοχή όμως στην ποιότητα της σαλάτας, καθώς θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι είναι ισορροπημένη, δηλαδή να περιέχει πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, και λιπαρά στην σωστή αναλογία. Μια τονοσαλάτα ή κοτοσαλάτα με παξιμάδι βρεγμένο χωρίς πολύ σως, είναι μια ωραία ιδέα. Για τα παιδιά επειδή ίσως το παξιμάδι δεν είναι πολύ της αρεσκείας τους, μπορείτε να ζητήσετε πίτα αραβική ή ψωμί.
  • - Εάν επιλέξουμε ζυμαρικά στο εστιατόριο, καλό θα ήταν να μπορέσουμε να επιλέξουμε να συνοδεύονται από σάλτσα λαχανικών ή μπορούμε να τα ζητήσουμε με απλή σάλτσα ντομάτας, να προσθέσουμε για παράδειγμα 2 κουτ. τυρί τριμμένο και να επιλέξουμε να τα συνοδέψουμε με μια απλή σαλάτα ή ψητά λαχανικά.
  • - Στην ταβέρνα, μια επιλογή από 1-2 πιάτα ορεκτικών και όχι 5-6 απλώς για να γεμίζει το «μάτι», καθώς και η μερίδα ανά άτομο, όπως ψαρονέφρι με λαχανικά και λίγο ψωμί ή κοτόπουλο σουβλάκι ψητό και ψητά λαχανικά με αραβική πίτα είναι αρκετά χαμηλότερα σε θερμίδες, από μια χοιρινή μπριζόλα με τηγανητές πατάτες . Τέλος, μια χωριάτικη σαλάτα είναι ένα πλήρες γεύμα όταν συνοδεύεται από ψωμί και λίγο ελαιόλαδο. Μπορείτε να ζητήσετε η σαλάτα σας να μην έχει λάδι, και να το προσθέσετε εσείς. Φυσικά στις ταβέρνες υπάρχουν πάντα οι επιλογές των ψητών θαλασσινών (χταπόδι, καλαμάρι κλπ.) αλλά και τα πιο οικονομικά ψάρια. Φτάνει να τα συνοδέψετε με βραστά λαχανικά ή χόρτα και πατάτες βραστές (εμφανίζονται συχνά πλέον στους καταλόγους της ταβέρνας).
  • - Στα ταχυφαγεία πλέον υπάρχουν διάφορες επιλογές, και έτσι μπορείτε να επιλέξετε αντί του γνωστού χάμπουργκερ, μια μερίδα με κοτόπουλο και να την συνοδέψετε από σαλάτα και να ζητήσετε ένα ψωμάκι του χάμπουργκερ.

Υπάρχουν λύσεις, φτάνει να αλλάξουμε τις απόψεις μας και τις συνήθειές μας. Να συνδυάζουμε την ισορροπημένη διατροφή και την διασκέδαση μας.

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση