familylife.gr
6 διατροφικά λάθη που όλοι κάνουμε!

KotopoyloEstragon

Η συζήτηση γύρω από τις θερμίδες είναι μεγάλη και είναι γνωστό πια πως μια τροφή με λίγες θερμίδες, δεν ισοδυναμεί αυτόματα με αδυνάτισμα.


Ουσιαστικά, αυτό που μετράει είναι η ποιότητα των θερμίδων και όχι το πλήθος τους σε μια τροφή.

Από τότε που ανακαλύφθηκε η έννοια της «θερμίδας» και από την ημέρα που τυπώθηκαν οι πρώτοι θερμιδομετρητές, ένα μεγάλο μέρος του ανθρώπινου πληθυσμού, αποτελούμενο κυρίως από γυναίκες, υπολογίζει διαρκώς και αδιάλειπτα πόσες θερμίδες λαμβάνει και πόσες θερμίδες χάνει κάθε στιγμή της ημέρας.

Όμως, όσο αστεία και να μας φαίνεται μια τέτοια εμμονή, όλοι ανησυχούμε για το βάρος μας, ακόμα και αν δεν μετράμε θερμίδες.

Η συζήτηση γύρω από τις θερμίδες είναι μεγάλη και είναι γνωστό πια πως μια τροφή με λίγες θερμίδες, δεν ισοδυναμεί αυτόματα με αδυνάτισμα. Ουσιαστικά, αυτό που μετράει είναι η ποιότητα των θερμίδων και όχι το πλήθος τους σε μια τροφή, καθώς δεν τρώμε για να αδυνατίσουμε, αλλά τρώμε και για να παρέχουμε στον οργανισμό μας τα απαραίτητα και να τον θωρακίζουμε από ασθένειες και λοιπές νόσους.

Μια θεωρία (ομολογουμένως όχι εξακριβωμένη) θέλει το σώμα, αν δεν λαμβάνει τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για τη λειτουργία του, να απορροφά ότι του παρέχουμε εμείς, ακόμα και αν δεν είναι αυτό που του πρέπει, κάνοντας έτσι πιο δύσκολη τη διαδικασία τους αδυνατίσματος και της διατήρησης ενός υγιούς βάρους.

Είτε λοιπόν επιδιώκετε να χάσετε μερικά κιλά ή απλά να γίνετε πιο υγιείς, ακολουθούν 6 εναλλακτικές προτάσεις για όσα νομίζατε ότι κάνατε καλά που τα τρώγατε, αλλά τελικά αυτό δεν ισχύει.

Τώρα τρώτε: κρακεράκια

Καλύτερα όμως να τρώτε: ξηρούς καρπούς

Όταν έρχεται η ώρα να αποφασίσετε αν θα καταναλώσετε 6 κρακεράκια ολικής άλεσης των 120 συνολικών θερμίδων ή 7 ανάλατα καρύδια των 185 θερμίδων, τότε η πρώτη επιλογή μοιάζει προφανής και αυτονόητη. Ίσως όμως θα έπρεπε να το ξανασκεφτείτε αφού τα καρύδια προσφέρουν στον οργανισμό Ω-3 λιπαρά, τα οποία μειώνουν την πείνα, ενώ την αντίθετη δράση προκαλούν οι υδατάνθρακες από τα κρακεράκια. Και ενώ και τα δυο έχουν την ίδια ποσότητα πρωτεΐνης και φυτικής ίνας, τα καρύδια υπερτερούν θρεπτικά αφού δεν έχουν καθόλου νάτριο. Θυμίζουμε πως ο οργανισμός λαμβάνει καθημερινά πολύ μεγαλύτερες ποσότητες νατρίου από εκείνες που πραγματικά χρειάζεται, γι' αυτό και η μείωση αυτών των ποσοτήτων με οποιονδήποτε τρόπο είναι πολύ σημαντική για την ισορροπία των θρεπτικών στοιχείων στον οργανισμό ( www.clickatlife.gr/story.aspx?id=2305718 ).

Τώρα τρώτε: στήθος κοτόπουλου

Καλύτερα όμως να τρώτε: μπούτι κοτόπουλου

Για λίγες μόνο θερμίδες παραπάνω (34 θερμίδες για 85 γραμμάρια κοτόπουλο) επιλέξτε το μπούτι, αφού και πιο γευστικό είναι και θα σας παράσχει με περισσότερο σίδηρο και ψευδάργυρο που θα τονώσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Ακόμα, επιχείρημα υπεράσπισης για το στήθος, δεν είναι σε καμία περίπτωση το ένα έξτρα γραμμάριο κορεσμένο λίπος που περιέχεται στο μπούτι. Πάντα χρειάζεται λίγο λίπος, που θα ικανοποιήσει την πείνα σας καλύτερα και θα καθυστερήσει στην επανεμφάνισή της.

Τώρα τρώτε: παγωμένο γιαούρτι χαμηλών λιπαρών

Καλύτερα όμως να τρώτε: παγωτό από γάλα καρύδας

Η νέα τρέλα που έχει κατακλύσει κάθε γειτονιά της Αθήνας, το παγωμένο γιαούρτι, δεν είναι τόσο αθώο όσο θέλουμε να νομίζουμε. Τα περισσότερα σχετικά προϊόντα, περιέχουν πολλή ζάχαρη και χαμηλά λιπαρά που αφήνουν την πείνα σας ανικανοποίητη, με αποτέλεσμα –αναζητώντας την ικανοποίηση της πείνας- να καταλήγετε να τρώτε πολύ περισσότερο απ' όσο πρέπει.

Αντί λοιπόν να καταβροχθίζετε ολόκληρα μπολ από επεξεργασμένο γιαούρτι, επιλέξτε τη λύση του παγωτού από γάλα καρύδας.
Τα κορεσμένα λίπη, που περιέχονται σε αυτό θα σας χορτάσουν πριν καν τελειώσετε το μπολ και έτσι θα φάτε πολύ λιγότερο από το αντίστοιχο γιαούρτι. Επιπλέον, τα κορεσμένα λίπη από το γάλα καρύδας, ενισχύουν την καλή χοληστερίνη, ρίχνουν τα επίπεδα της κακής και έχουν και αδυνατιστική δράση. Η δε καρύδα, προσφέρει στον οργανισμό αντιοξειδωτικά ανάλογα με εκείνα που προσφέρουν τα μούρα, τα σταφύλια και η μαύρη σοκολάτα.

Τώρα τρώτε: μαρμελάδα

Καλύτερα όμως να τρώτε: βούτυρο από αμύγδαλα

Ότι είναι φτιαγμένο από άμυλο, ζάχαρη και λίγη πρωτεΐνη, τείνει να ανεβάζει τα επίπεδα του ζαχάρου στο αίμα αστραπιαία, ενώ την ίδια στιγμή να μας αφήνει πεινασμένους και με το αίσθημα της κόπωσης και δεν μοιάζει πολύ υγιής επιλογή. Οπότε, σιγά σιγά, αποκλείστε από τη διατροφή σας τις μαρμελάδες και αρχίστε να απλώνετε στο ψωμί σας βούτυρο από αμύγδαλο, που μπορεί να μην είναι από τις σπεσιαλιτέ της μαμάς, όπως η μαρμελάδα βερίκοκο, αλλά έχει σίγουρα περισσότερα θρεπτικά συστατικά από όλα εκείνα τα γεμάτα ζάχαρη βάζα.

Τέλος, ακόμα και αν το αμυγδαλοβούτυρο περιέχει σχεδόν τις διπλάσιες θερμίδες από τη μαρμελάδα, οι πρωτεΐνες και τα υγιή λιπαρά του, τροφοδοτούν τον οργανισμό μας, διατηρώντας τα επίπεδα ενέργειας για πολύ περισσότερο χρόνο απ' ότι η μαρμελάδα και τα υποπροϊόντα της.

Τώρα τρώτε: τυρί χαμηλών λιπαρών

Καλύτερα όμως να τρώτε: κανονικό τυρί

Προφανώς ένα κανονικό κομμάτι τυρί (πλήρες λιπαρών) έχει περισσότερα λιπαρά και περισσότερες θερμίδες από το αντίστοιχο κομμάτι με τα χαμηλά λιπαρά αλλά θα πρέπει πια να γνωρίζουμε, ότι τα λιπαρά δεν είναι ο εχθρός μας στον αγώνα για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία. Το τυρί ουσιαστικά, χαρακτηρίζεται από έναν συνδυασμό πρωτεΐνης και λιπαρών, ο οποίος είναι εκείνος που συμβάλει στην ικανοποίηση της πείνας. Για παράδειγμα και για να το διαπιστώσετε και οι ίδιοι, δοκιμάστε το ίδιο γεύμα με τυρί χαμηλών λιπαρών και με κανονικό τυρί και θα δείτε πως στην πρώτη περίπτωση θα πεινάσετε πολύ γρηγορότερα απ' όσο περιμένατε και ελπίζατε να πεινάσετε.

Έρευνες μάλιστα σε άντρες, έχουν δείξει πως η κακή χοληστερίνη δεν επηρεάστηκε από την κατανάλωση κανονικού τυριού για 3 εβδομάδες. Χωρίς βέβαια όλα αυτά να συνηγορούν στην υπερκατανάλωση τυριού σε καθημερινή βάση. Όλα θέλουν το μέτρο τους. Ακόμα και η γραβιέρα Αμφιλοχίας!

Τώρα τρώτε: κρέμα γάλακτος χαμηλών λιπαρών

Καλύτερα όμως να τρώτε: γουακαμόλε

Η κρέμα γάλακτος χαμηλών λιπαρών, που είναι η δικαιολογία όλων μας για να τρώμε πλούσιες μπεσαμέλ και λαχταριστά σουφλέ, δεν είναι τόσο καλή επιλογή τελικά αλλά μια μάλλον κακή επιλογή. Μια καλή εναλλακτική είναι η σως γουακαμόλε, που μπορεί μεν να μην αντικαθιστά και να μη συγκρίνεται με τη μπεσαμέλ στο παστίτσιο και το μουσακά, αλλά είναι ιδανική λύση κάθε φορά που θέλουμε μια συνοδευτική σάλτσα, χωρίς τα αρνητικά παρελκόμενα. Μαζί με τις έξτρα θερμίδες που μπορεί να φέρει η σάλτσα γουακαμόλε, περιλαμβάνει αντιοξειδωτικά, φυτικές ίνες και μπόλικο κάλιο ενώ το αβοκάντο (από το οποίο φτιάχνεται το γουακαμόλε) βοηθά στην καλύτερη δυνατή απορρόφηση του αντικαρκινικού άλφα και βήτα-καροτένιου που περιέχουν άλλα λαχανικά.

www.clickatlife.gr

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση