familylife.gr
Restart στον εγκέφαλο, χάνοντας κιλά
Ευρετήριο Άρθρου
Restart στον εγκέφαλο, χάνοντας κιλά
σελ. 2 από 2
Όλες οι Σελίδες

elle_stressΑλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθειες ανάλογα με την προσωπικότητά σας και δείτε το σώμα και τη διάθεσή σας να αλλάζουν.

Της Δέσποινας Σάμψων

Aρχικά ήταν οι θερμίδες. Στη συνέχεια, τα λιπαρά ή η μικροποσότητα από υδατάνθρακες. Όλα φαίνονταν να μετράνε στην υπόθεση «απώλεια βάρους». Μέχρι που ήρθε η σειρά της νευροεπιστήμης, η οποία έθεσε καινούριους κανόνες στην... παρτίδα. Σε ένα πρώτο στάδιο, οι ειδικοί μίλησαν για αλλαγή σκέψης και επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου. Τώρα πια, που μια ολόκληρη γενιά «ανθρώπων σε δίαιτα» έχει εξοικειωθεί με τις συνάψεις των νευρώνων, αλλά κυρίως με τη φράση «όλα είναι στο μυαλό», έρχεται ένας νευροεπιστήμονας και το μπεστ σέλερ του The Amen Solution (Η Λύση του Έιμεν, εκδ. Crown Archetype), για να συνδυάσει διατροφή και προσωπικότητα και να προτείνει μια καινούρια, ανατρεπτική θεωρία.

Βρες τον τύπο σου

Η διαδικασία είναι απλή. Αν έχετε πρόβλημα βάρους, αυτό που πρέπει να κάνετε πρώτα είναι να ανακαλύψετε τον τύπο της προσωπικότητάς σας, να ψάξετε τις αδυναμίες σας και στη συνέχεια να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες. Σύμφωνα με τον ψυχίατρο Ντάνιελ Έιμεν, επίκουρο καθηγητή ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια και συγγραφέα του βιβλίου, κάθε άτομο με πρόβλημα βάρους ανήκει σε μία από τις πέντε κατηγορίες που εκείνος έχει ορίσει. Μέχρι τώρα ξεκινούσαμε αλλάζοντας τη διατροφική μας ρουτίνα. Τώρα στο παιχνίδι μπαίνει και ο τρόπος σκέψης μας.

Ταυτίσου Εδώ!

Πέντε χαρακτήρες, βασικά «πιόνια» στην παρτίδα του αδυνατίσματος. Σύμφωνα με τον Αμερικανό ειδικό υπάρχουν συγκεκριμένα τεστ με τα οποία μπορούμε όλοι να προσδιορίσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια σε ποια κατηγορία ανήκουμε, αν και ορισμένα χαρακτηριστικά είναι τόσο έντονα, ώστε οι ειδικές μετρήσεις να είναι περιττές, όπως έχει διαπιστώσει από την εμπειρία του.

1) Ο ψυχαναγκαστικός: Υποφέρετε από διαταραχές στον ύπνο σας; Υπερβάλλετε συνεχώς με τον εαυτό σας και τον φτάνετε στα όριά του; Δώστε έμφαση στο σκούρο ρύζι, το σολομό, τις μπανάνες, τη γαλοπούλα και τους ηλιόσπορους και προσθέστε σαφράν στα φαγητά σας. Φροντίστε να τρώτε γαλακτοκομικά σε κάθε γεύμα. Στόχος σας; Να αυξήσετε τα επίπεδα της σεροτονίνης, περιορίζοντας τις πρωτεΐνες, μια που ευθύνονται για τη μείωσή της. Ο ίδιος ο δρ Έιμεν προτείνει να ασκούμαστε τακτικά κάνοντας αεροβική, τζόκινγκ ή τένις. Αποφύγετε επίσης την καφεΐνη.

2) Ο παρορμητικός: Πιάνετε τον εαυτό σας να τρώει συνεχώς; Να τσιμπολογάει κάτι, ακόμα κι αν δεν πεινάει; Η έλλειψη οργάνωσης σας εμποδίζει να συγκεντρώνεστε στους στόχους σας; Προτιμήστε μπριζόλες από βοδινό κρέας, ψάρια, πουλερικά χωρίς πέτσα, αυγά και περιορίστε τους υδατάνθρακες και τη ζάχαρη.

3) Ο ψυχαναγκαστικός-παρορμητικός: Έχετε στοιχεία και από τους δύο τύπους που αναφέραμε; Τότε η έκθεση στον ήλιο σάς είναι απαραίτητη καθημερινά. Μην υπερβάλλετε με τους υδατάνθρακες και τη ζάχαρη. Προτιμήστε τις άπαχες πρωτεΐνες και προσπαθήστε να καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες από πράσινο τσάι (τουλάχιστον τρία φλιτζάνια), χωρίς προσθήκη γλυκαντικών ουσιών.

4) Ο συναισθηματικός: Είναι ο κλασικός τύπος που τρώει για να καλύψει τα κενά του. Πρόκειται για μοναχικά άτομα που προσπαθούν να «σπρώξουν» τη μέρα ώστε να περάσει πιο γρήγορα, έχοντας για «όπλα» τους τη χαμηλή αυτοεκτίμηση αλλά και την τάση τους για κατάθλιψη. Σε αυτούς, ο καθηγητής εκτός από το ενδεικτικό μενού μιας ημέρας συστήνει την κατανάλωση μπρόκολου, συκωτιού, αυγών, αλλά και καρυδιών, καθώς και την αποκατάσταση του βραδινού ύπνου, ο οποίος θα πρέπει να διαρκεί οπωσδήποτε 8 ώρες.

5) Ο αγχωτικός: Είστε μονίμως σε ένταση; Νιώθετε στρες ακόμα και στο άκουσμα μιας έκτακτης είδησης στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου; Υποφέρετε από πονοκεφάλους και ταχυπαλμίες με κάθε οικονομική εκκρεμότητα που πρέπει να διευθετήσετε; Επιλέγετε να κρυφτείτε σπίτι σας και να μην εμφανίζεστε σε κοινωνικές εκδηλώσεις; Προτιμήστε τρόφιμα ολικής αλέσεως, άπαχα γαλακτοκομικά, εσπεριδοειδή, σπανάκι, αμύγδαλα, φακές, ψάρια πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, μπανάνες, μπρόκολο, σκούρο ρύζι και νιφάδες βρώμης. Αποφύγετε τις ζωικές πρωτεΐνες και ανακαλύψτε χαλαρωτικές τεχνικές, όπως είναι ο διαλογισμός και η γιόγκα. Brain Rules

Ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες του συγκεκριμένου προγράμματος, έτσι ώστε να έχουμε τον πλήρη έλεγχο της δίαιτας που ακολουθούμε και να χρησιμοποιούμε την τροφή σαν καύσιμο και ουσιαστική θεραπεία για τον εγκέφαλο;

1. Αυξάνουμε την κατανάλωση νερού, προκειμένου να ενυδατώσουμε σωστά όλα τα εγκεφαλικά μας κύτταρα. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι ο εγκέφαλός μας αποτελείται κατά 80% από νερό, μπορούμε να καταλάβουμε γιατί ο ειδικός επιμένει να καταναλώνουμε τουλάχιστον 2,5 λίτρα σε καθημερινή βάση. Ο ίδιος αναφέρει ότι ακόμα και η ελάχιστη αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει αύξηση των ορμονών του στρες, οι οποίες επιβαρύνουν το μεταβολισμό και πολλαπλασιάζουν τις πιθανότητες για συσσώρευση λίπους στον οργανισμό. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να καταναλώνουμε υγρά με τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, ζάχαρη, καφεΐνη ή αλκοόλ. Εκτός από το μεταλλικό νερό μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά τα αφεψήματα βοτάνων αλλά και το πράσινο τσάι, που ενισχύει την πνευματική χαλάρωση και ταυτόχρονα τονώνει και τον οργανισμό.



 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση