familylife.gr
Πώς θα "φύγουν" τα περιττά κιλά
Ευρετήριο Άρθρου
Πώς θα "φύγουν" τα περιττά κιλά
Σελίδα 2
Όλες οι Σελίδες

diaita-toketosH περίοδος των πρώτων έξι εβδομάδων μετά τη γέννηση του μωρού είναι πολύ σημαντική για τη μητέρα, γιατί το σώμα της αρχίζει σταδιακά να επανέρχεται και να λειτουργεί όπως και πριν από την εγκυμοσύνη. 

Παρά τις όποιες μικρές αδιαθεσίες, αν ακολουθήσετε μια ισορροπημένη διατροφή και αν ξεκουράζεστε αρκετά, θα εξασφαλίσετε ομαλή και υγιή μεταβατική περίοδο. Καμία δίαιτα αδυνατίσματος δεν επιτρέπεται πριν από τον απογαλακτισμό, τη διακοπή δηλαδή του θηλασμού. Η γρήγορη απώλεια βάρους μπορεί να έχει δυσμενείς επιδράσεις στον θηλασμό. Αμέσως μετά τη διακοπή του θηλασμού και εφόσον το βάρος δεν έχει επανέλθει στο φυσιολογικό του πλαίσιο, μπορείτε να εφαρμόσετε ένα ήπιο υποθερμιδικό διαιτολόγιο, ενισχυμένο με συμπληρώματα βιταμινών και μετάλλων, αν κρίνει ο γιατρός σας ότι τα χρειάζεστε.

Της Μαριέττας Μιχαήλ, διαιτολόγου

Θηλασμός για απώλεια βάρους

Οι νέες μητέρες μπορεί, ενδεχομένως, να καταφέρουν να επανέλθουν στο σωματικό βάρος που είχαν πριν από την εγκυμοσύνη, αν επιλέξουν αποκλειστικά τον θηλασμό. Έχει παρατηρηθεί ότι οι γυναίκες που θηλάζουν, χάνουν πιο εύκολα το βάρος που πήραν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, με ρυθμό δύο περίπου κιλών τον μήνα, αφού το γάλα που δίνουν στο βρέφος και η διαδικασία παραγωγής του ανέρχεται στις 700 θερμίδες καθημερινά. «Η επιλογή αποκλειστικά του θηλασμού βοηθάει τις μητέρες να χάσουν το βάρος που συσσώρευσαν στην εγκυμοσύνη πιο γρήγορα σε σχέση με τις γυναίκες που δεν επέλεξαν τον θηλασμό», σημειώνει ο Dr. Alex Kojo Anderson, του Πανεπιστημίου της Γεωργίας (;;;).

Υπομονή και επιμονή

Για να «επανέλθετε» πλήρως στην αρχική σωματική και φυσική σας κατάσταση μετά τον τοκετό, πρέπει να περάσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Το διάστημα αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αλλά κυρίως από το πόσα κιλά πήρατε κατά την εγκυμοσύνη και από τη γενετική σας προδιάθεση. Για εννέα μήνες, ο γυναικείος οργανισμός ρυθμίζεται και προσαρμόζεται σύμφωνα με τη «νέα ζωή» που αναπτύσσεται μέσα του. Η ισορροπία των ορμονών μεταβάλλεται, το σώμα αλλάζει και το σωματικό βάρος αυξάνεται. Επομένως, μια ισορροπημένη διατροφή μετά τον τοκετό είναι απαραίτητη ιδιαίτερα εάν η γυναίκα έχει πάρει μεγαλύτερο βάρος από το συνιστώμενο. Αυτά τα 7-10 κιλά μεταφράζονται σε 2-4 κιλά για το παιδί και περίπου 1,5 κιλά για τον πλακούντα και το αμνιακό υγρό. Τα υπόλοιπα κιλά είναι αυτά που παραμένουν στη γυναίκα, και τα οποία θα χρειαστεί να αποβάλει μετά τον τοκετό. Η εγκυμοσύνη προκαλεί μεγάλη κατακράτηση υγρών, η οποία οφείλεται στην αύξηση της παραγωγής της ορμόνης αλδοστερόνης (η τελευταία καλύπτει την αμνιακή κοιλότητα και αποτελεί το μέσο για τις «ανταλλαγές» που πραγματοποιούνται ανάμεσα στη μητέρα και στο έμβρυο). Αμέσως μετά τον τοκετό, η παραγωγή αλδοστερόνης μειώνεται σημαντικά και τα νεφρά αρχίζουν να υπερλειτουργούν, με αποτέλεσμα την γρήγορη απομάκρυνση των περιττών υγρών.

Ο ρόλος της σωστής διατροφής

Αν δεν πήρατε πολλά κιλά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, τα περιττά κιλά χάνονται πιο γρήγορα, αρκεί ν’ ακολουθήσετε διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά (ειδικά εάν θηλάζετε), φτωχή σε λιπαρά και υπερεπαρκή σε βιταμίνες και μέταλλα. Εάν θηλάζετε, πρέπει να παίρνετε τουλάχιστον 2.000 θερμίδες, πλούσιες σε σύνθετους υδατάνθρακες, μέτριες σε πρωτεΐνες και φτωχές σε κορεσμένα λίπη. Δεν επιτρέπεται να ελαττωθεί η ποσότητα των υδατανθράκων πριν από τον απογαλακτισμό, γιατί αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο νεογέννητο. Καμία στερητική ή χημική δίαιτα δεν επιτρέπεται πριν από τον απογαλακτισμό, τη διακοπή δηλαδή του θηλασμού. Απώλεια βάρους>1 κιλού την εβδομάδα, μπορεί να μειώσει την παραγωγή του μητρικού γάλακτος και να θέσει σε κίνδυνο τη διατροφική κατάσταση και την υγεία της μητέρας και του βρέφους. Αντίθετα, συνιστάται ισορροπημένη διατροφή με μεγάλη ποικιλία τροφίμων (δεν πρέπει να παραλείπονται τρόφιμα από καμία ομάδα). Ο θηλασμός επιβάλλει βαρύ θρεπτικό κόστος στη μητέρα, και οι ενεργειακές απαιτήσεις, οι απαιτήσεις για ασβέστιο, μέταλλα και βιταμίνες αυξάνονται. Εντούτοις, μεγάλο τμήμα από τις αυξανόμενες ενεργειακές ανάγκες μπορεί να καλυφθεί από τις μητρικές λιποαποθήκες που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, βοηθώντας ταυτόχρονα στην αποκατάσταση του κανονικού σωματικού βάρους.



 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση