familylife.gr
Γιόγκα: Πόσο βοηθάει στην εγκυμοσύνη;
Ευρετήριο Άρθρου
Γιόγκα: Πόσο βοηθάει στην εγκυμοσύνη;
σελίδα 2
Όλες οι Σελίδες

Pregnant YogaΗ γιόγκα είναι μια πανάρχαια επιστήμη,που προσφέρει στο σύγχρονο άνθρωπο μια εκπληκτική προσέγγιση, σχετικά με τις δυνατότητες του σώματος, αλλά και του νου του.

Απο τον Άρη Χ. Τσιγκρή, μαιευτήρας-χειρουργός γυναικολόγος, www.aristsigkris.gr

Η γιόγκα ανήκει στις εναλλακτικές μεθόδους που εφαρμόζονται πλέον με επιτυχία στη Δύση και βοηθάει να αφουγκραστούμε την εσωτερική μας φύση.

Γιόγκα στην εγκυμοσύνη...

Κατά την εγκυμοσύνη οι ενδεδειγμένες τεχνικές γιόγκα ωφελούν σημαντικά τηγυναίκα, αφού μειώνουν τις κράμπες, τους πονοκεφάλους, τους πόνους στη μέση, τη δύσπνοια και την αϋπνία που είναι συνηθισμένες ενοχλήσεις για τις εγκύους.

Οι ασκήσεις αυτές πρέπει να προσαρμόζονται στις ανάγκες της κάθε εγκύου ξεχωριστά και ανάλογα με το τρίμηνο στο οποίο βρίσκεται.

Η μαμά μέσα από τις τεχνικές αναπνοών και χαλάρωσης μαθαίνει να ακούει το σώμα της. Ακόμη, ενισχύει τους δεσμούς της με το έμβρυο, ενώ την ώρα του τοκετού αναπνέει σωστά, παίρνει θέσεις που την κάνουν να νιώσεικαλύτερα, να ''γειωθεί'' και να ''ανοίξει'', ώστε να βιωθεί η γέννα ως συναρπαστική εμπειρία και για τους δύο.

Γιόγκα για μαμάδες...

Συνεχίζοντας τη γιόγκα και μετά τον τοκετό η μαμά δυναμώνει την σπονδυλική της στήλη, την κοιλιά και την μέση της, διεγείρει τους αδένες στην έκκριση της προλακτίνης, που αυξάνει την παραγωγή γάλακτος, βελτιώνει την αντοχή και την ευλυγισία της, διώχνει την κούραση και το άγχος, τονώνει το νευρικό σύστημα και αναζωογονεί όλο της το σώμα.

Γιόγκα και εγκυμοσύνη...

Σύμφωνα με τη γιόγκα, η εγκυμοσύνη είναι μια ιδιαίτερα σημαντική περίοδος όχι μόνο για την έγκυο γυναίκα, αλλά και για το νέο άνθρωπο που σχηματίζεται μέσα της. Σ' αυτή τη θαυμαστή περίοδο, η γυναίκα συμβάλλει στη δημιουργία μιας νέας ζωής, όχι απλά μέσω του σώματός της, αλλά επίσης μέσω των συναισθημάτων, του νου και του πνεύματός της. Γι' αυτό και είναι πολύ σημαντικό, ειδικά για τους μήνες της κυοφορίας, μια μέλλουσα μητέρα να βιώνει αρμονία σε όλα τα επίπεδα, κάτι στο οποίο μπορεί υποστηριχθεί με εκπληκτικά ευχάριστο τρόπο από τις πρακτικές της γιόγκα.

Οι ασκήσεις γιόγκα για την εγκυμοσύνη...

Το είδος της γιόγκα που ασχολείται με τις σωματικές ασκήσεις λέγεται Χάθα γιόγκα και οι ασκήσεις αυτές ονομάζονται ασάνες. Υπάρχουν διάφορες ασάνες, οι περισσότερες από τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν, τροποποιημένες, για την εγκυμοσύνη και ως ασκήσεις προετοιμασίας για έναν εύκολο τοκετό.

Η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει τη μέλλουσα μητέρα να έχει την καλύτερη δυνατή εγκυμοσύνη και τοκετό, ανεξάρτητα από την προηγούμενη κατάσταση της υγείας της και να εξασφαλίσει ένα θετικότατο περιβάλλον για το μωρό, από την αρχή ακόμη της ζωή του. Με τη βοήθεια της μπορούν να αποφευχθούν συνηθισμένα προβλήματα της εγκυμοσύνης, όπως για παράδειγμα, το υπερβολικό βάρος και η οσφυαλγία.

Μέσω της εξάσκησης των ασάνων, τονώνονται οι κοιλιακοί μύες, που παίζουν σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια της γέννας και δυναμώνει η σπονδυλική στήλη, που βοηθά το σώμα να είναι ευλύγιστο και να υποστηρίζει παράλληλα ένα γερό νευρικό σύστημα. Βελτιώνεται σημαντικά η στάση του σώματος, με ειδικές ασκήσεις για τους ώμους, τη λεκάνη και τονώνεται με ευεργετικό τρόπο η κυκλοφορία του αίματος, της ενέργειας, στις ασκούμενες περιοχές και σε όλο το σώμα γενικότερα.

Μέσω της γιόγκα μπορούν να ρυθμιστούν επίσης, προβλήματα όπως: η τάση για εμετό των πρώτων μηνών, η δυσκοιλιότητα, αλλά και η κατακράτηση υγρών. Χρησιμοποιούνται ακόμη ασάνες για τις κλειδώσεις, ειδικά κατά το τελευταίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, που βοηθούν να αποφευχθεί το πολύ συνηθισμένο πρήξιμο αυτών των περιοχών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι αυτές οι ασάνες δεν έχουν βαθμό δυσκολίας για ασκήσεις που απαιτούν χρόνια εξάσκηση. Ακόμη κι αν η έγκυος δεν έχει κάνει γιόγκα ποτέ πριν, με την εξάσκηση θα είναι σε θέση να ανακαλύψει ότι βελτιώνεται η ευλυγισία της, μεγαλώνει η ευεξία που νοιώθει, ενώ η χαλάρωση, η αναπνοή και ο διαλογισμός που συμπληρώνουν ιδανικά τις ασάνες είναι αποτελεσματικοί βοηθοί σ' όλη τη διάρκεια της περιόδου από τη σύλληψη μέχρι τη γέννηση και πιο πέρα ακόμη.

Ειδικά η εκμάθηση τεχνικών χαλάρωσης, είναι ένα εφόδιο ζωής στο σύγχρονο τρόπο ζωής γενικότερα και όχι μόνο για την περίοδο της εγκυμοσύνης.

Επιπλέον, η άσκηση της γιόγκα βοηθά την απόκτηση επίγνωσης, ώστε η μέλλουσα μητέρα θα έχει την ευκαιρία να αποκτήσει καλύτερη σχέση με το σώμα της και να αναπτύξει θετικά συναισθήματα για τα στάδια της εγκυμοσύνης, χωρίς να πανικοβάλλεται από τον επικείμενο τοκετό.

Η έγκυος γυναίκα που θα αφιερώσει λίγο χρόνο για να μελετήσει τις διδασκαλίες της γιόγκα σχετικά με το να ζει στο παρόν και το να δέχεται κάθε γεγονός όπως έρχεται, θα έχει αποκτήσει ένα μεγάλο νοητικό σύμμαχο κατά τον τοκετό: η νοητική της στάση θα συμβάλλει όχι μόνο στο να ελαττωθεί ο πόνος, αλλά θα τη βοηθήσει, καθώς θα γεννάει, να βλέπει το κάθε γεγονός ήρεμα, με μεγάλη δύναμη και ενέργεια, και φυσικά δεν θα χρειαστεί η λήψη φαρμάκων.



 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση