familylife.gr
15 συμβουλές για καλή εγκυμοσύνη!

Tired-pregnant-womanΗ εγκυμοσύνη αλλάζει τη ζωή σας ριζικά! Θα πρέπει να ξεχάσετε κάποιες κακές συνήθειες και καταχρήσεις, γιατί το μωρό σας χρειάζεται μία υγιή μητέρα για να μεγαλώσει σωστά.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη, ώστε να έχετε μία καλή εγκυμοσύνη και έναν πιο εύκολο τοκετό.

Του δρ. Νίκου Ναούμ, Χειρουργόυ Γυναικολόγου, Ειδικευμένος στην Κοσμητική και Επανορθωτική Γυναικολογία, www.ananeosi.gr

1. Ο Γυναικολόγος: Ο Γυναικολόγος που θα επιλέξετε για να παρακολουθήσει την εγκυμοσύνη σας, είναι το πλέον σημαντικό θέμα. Θα πρέπει να επιλέξετε έναν γιατρό πεπειραμένο, που θα σας κάνει να νιώθετε άνετα να συζητήσετε μαζί του οποιοδήποτε θέμα σας απασχολεί. Θα πρέπει να μοιραστείτε μαζί του τους φόβους και τις ανησυχίες σας, για να είστε όσο το δυνατόν πιο ήρεμη και χαλαρή την ώρα του τοκετού.

2. Οι εξετάσεις: Μπορεί να είναι χρονοβόρες, αλλά είναι απαραίτητες. Ο γιατρός θα σας υποδείξει τις απαιτούμενες εξετάσεις που θα πρέπει να κάνετε κάθε μήνα (αίματος, ούρων, πίεσης), για να ελέγχει την κατάσταση του οργανισμού σας.

3. Το κάπνισμα: Απαγορευμένο ρητά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Η νικοτίνη περνάει μέσα από τον πλακούντα, επηρεάζοντας την ανάπτυξη του εμβρύου, αυξάνοντας τις πιθανότητες για πρόωρο τοκετό ή αποβολή.

4. Η ζέστη: Αποφύγετε τα ζεστά μπάνια, τη σάουνα ή το υδρομασάζ, γιατί μπορεί να βλάψουν το έμβρυο, αλλά να σας φέρουν και λιποθυμικές τάσεις.

5. Το φαγητό: Αποφύγετε τα λιπαρά τυριά, την πολλή καφεΐνη, τα αναψυκτικά, τα ωμά φαγητά ή αβγά και προτιμήστε λαχανικά, φρούτα, καλά ψημένο κρέας και ψάρι.

6. Τα εσώρουχα: Μην φοράτε στενά εσώρουχα και προμηθευτείτε ειδικά σουτιέν εγκυμοσύνης.

7. Η άσκηση: Πιλάτες, περπάτημα ή κολύμπι μετά τη σύσταση του γιατρού σας, είναι οι ιδανικές ασκήσεις για μία έγκυο.

8. Τα συμπληρώματα: Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για τα συμπληρώματα ασβεστίου ή φυλλικού οξέως που θα πρέπει να παίρνετε.

9. Οι ραγάδες: Προλάβετε την εμφάνιση ραγάδων με κάποια ειδική κρέμα που θα προμηθευτείτε από το φαρμακείο.

10. Η θερμοκρασία: Οι έγκυες ζεσταίνονται και ιδρώνουν περισσότερο. Φροντίστε να έχετε την καλύτερη δυνατή θερμοκρασία μέσα στο δωμάτιο.

11. Η επικοινωνία: Συζητήστε με τον σύντροφό σας. Αν είναι το πρώτο σας μωρό, το μόνο σίγουρο είναι ότι και ο πατέρας χρειάζεται ψυχολογική στήριξη για να προετοιμαστεί για τον ερχομό του. Χτίστε μία σχέση επικοινωνίας, ονειρευτείτε πώς θα είναι η ζωή με το παιδί σας και κάντε σχέδια!

12. Η υπερβολή: Μία έγκυος δεν είναι άρρωστη και δεν πρέπει να επιτρέψετε σε κανέναν να σας συμπεριφέρεται σαν άρρωστη! Από την άλλη πλευρά όμως, δεν πρέπει και εσείς να υπερβάλετε. Θα πρέπει να ξαπλώνετε μόλις νιώσετε την παραμικρή ενόχληση και να μειώνετε λίγο τους ρυθμούς.

13. Η επιλογή: Επιλέξτε ποιες συμβουλές θα ακούτε και μην ζητάτε από τους πάντες να σας πουν τη γνώμη τους. Η μητέρα σας για παράδειγμα κάθε συμβουλή που θα σας δώσει είναι προφανώς για το καλό σας, όμως ενδεχομένως να έχει κάποιες πιο "παλιές" αντιλήψεις σχετικά με το τι είναι καλό στην εγκυμοσύνη. Η καλύτερη επιλογή είναι να ακολουθήσετε πιστά τον γιατρό σας.

14. Η σωστή στάση: Όσο προχωρούν οι μήνες της εγκυμοσύνης, τόσο πιο δύσκολο είναι να βολευτείτε. Φροντίστε να κάθεστε σωστά ώστε να μην πιέζετε την κοιλιά και το μωρό σας.

15. Η δουλειά: Προσπαθήστε να μην δουλέψετε για τους 2-3 τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης, ώστε να φτάσετε ξεκούραστες στο Μαιευτήριο. Ίσως θα είναι και οι τελευταίοι μήνες που θα μπορέσετε να ξεκουραστείτε, γιατί με τον ερχομό του παιδιού σας θα έχετε αρκετές νέες υποχρεώσεις.

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση