familylife.gr
Ενοχλήσεις στην εγκυμοσύνη!

egkomosini-ligoures-13-02Συχνά κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, πολλές γυναίκες παρουσιάζουν εκνευριστικές ενοχλητικές, όπως αϋπνίες και κράμπες!

Του Χάρη Χ. Χηνιάδη Μαιευτήρα, Χειρούργου, Γυναικολόγου, www.hiniadis.com

Τι μπορούν λοιπόν να κάνουν;

Κιρσοί!

Συχνά εμφανίζονται διογκωμένα αγγεία κάτω από το δέρμα των ποδιών και καμιά φορά στο αιδοίο και γύρω από τον πρωκτό (αιμορροϊδες).

Το φαινόμενο αυτό προκύπτει καθώς η μήτρα πιέζει τα αγγεία της λεκάνης, αυξάνει την πίεση στα αγγεία των ποδιών, με αποτέλεσμα το αίμα να λιμνάζει και τα αγγεία διογκώνονται

Οι πιθανότητες να παρουσιάσετε κιρσούς είναι αυξημένες αν έχετε οικογενειακό ιστορικό, είστε υπέρβαρη, στέκεστε ή κάθεστε για πολλές ώρες την ημέρα.

Οι κιρσοί υποχωρούν συνήθως μετά τον τοκετό, αλλά καμιά φορά όχι εντελώς.

Μη στέκεστε ακίνητες για πολλή ώρα.

Προσπαθήστε να κάνετε πολλά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας για να αναπαύονται τα πόδια σας.

Καθίστε με τα πόδια υπερυψωμένα όσο περισσότερο μπορείτε.

Να αποφεύγετε καλσόν ή κάλτσες με λάστιχα που πιέζουν ένα συγκεκριμένο μέρος του ποδιού σας.

Να φοράτε κάλτσες υποστήριξης ή μιλήστε με το γιατρό σας για να σας συνταγογραφήσει ειδικά ελαστικά καλσόν.

Κράμπες στα πόδια!

Πολλές έγκυες υποφέρουν από κράμπες. Ορισμένοι γιατροί θεωρούν ότι οι κράμπες οφείλονται στην πίεση της μήτρας σε κάποιο νεύρο της λεκάνης, ενώ άλλοι αποδίδουν τις κράμπες στο χαμηλό επίπεδο ασβεστίου ή αλατιού ή ακόμη και σε μεγάλη ποσότητα φωσφόρου. Ωστόσο καμιά απ' αυτές τις θεωρίες δεν έχει αποδειχτεί.

Το μασάζ στα πόδια μπορεί να περιορίσει τον πόνο στο ελάχιστο στα πόδια, ιδιαίτερα τη νύχτα. Περπατήστε ξυπόλητες.

Αϋπνίες!

Πολλές γυναίκες παραπονιούνται για δυσκολίες στον ύπνο κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών της κύησης. Αυτό εν μέρει οφείλεται στη φυσιολογική ανυπομονησία που νιώθουν για τον τοκετό, καθώς πλησιάζει η ώρα να γεννήσουν. Μπορεί όμως να οφείλεται και στις ενοχλήσεις που φυσιολογικά παρατηρούνται κατά τους τελευταίους μήνες (συχνοουρία, ξινίλες, διογκωμένη μήτρα).

Κάντε ένα ζεστό, χαλαρωτικό μπάνιο πριν κοιμηθείτε.

Πιείτε ένα ποτήρι ζεστό γάλα.

Φάτε ελαφριά, αν πρόκειται να ξαπλώσετε μετά το γεύμα.

Βάλτε πολλά μαξιλάρια κάτω από την κοιλιά σας.

Επίσης βάλτε μαξιλάρια ανάμεσα από τα πόδια σας για να μπορέσετε να βρείτε μία άνετη στάση ύπνου.

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση