familylife.gr
Αγαπήστε το σώμα σας και στην εγκυμοσύνη

Αγαπήστε το σώμα σας και στην εγκυμοσύνηΣτην εποχή μας μοντέλα, ηθοποιοί και επαγγελματίες αθλήτριες αποτελούν πρότυπα του ιδανικού λεπτού και καλογυμνασμένου γυναικείου σώματος.

Ωστόσο, οι υποχρεώσεις της καθημερινότητας δεν επιτρέπουν σε πολλές γυναίκες να ασχοληθούν με τη φυσική τους κατάσταση, με αποτέλεσμα να έχουν μια αρνητική εικόνα του σώματος τους και, συνεπώς, χαμηλή (σωματική) αυτοεκτίμηση. Συγκεκριμένα, πολλές γυναίκες ντρέπονται για το σώμα τους, το κρύβουν και προσπαθούν να το αλλάξουν με διάφορους τρόπους, μεταξύ των οποίων είναι οι δίαιτες και οι χειρουργικές επεμβάσεις.

 

Της Χριστιάνας Ιορδάνου, M.Sc, MBPsS, ψυχολόγου-δραματοθεραπεύτριας, www.ekseliksis.gr

Όμως, το να αγαπάμε το σώμα μας έχει να κάνει με το πώς εμείς οι ίδιες το αντιμετωπίζουμε και νιώθουμε για αυτό. Δεν είναι απαραίτητο να έχουμε το σώμα μια αθλήτριας ή ενός μοντέλου για να νιώθουμε καλά μέσα στο σώμα μας, αρκεί να το αποδεχτούμε όπως είναι και να του φερόμαστε με τη φροντίδα που του αξίζει. Εξάλλου, η εικόνα που κάθε γυναίκα έχει για το σώμα της πριν την εγκυμοσύνη επηρεάζει και τη σχέση που θα αναπτύξει με αυτό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Μια γυναίκα που έχει μια γενικά καλή σχέση με το σώμα και τον εαυτό της, δεν επηρεάζεται αρνητικά παρατηρώντας τις σωματικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της.

Για να μπορέσετε, λοιπόν, να αντιμετωπίσετε τις σωματικές και συναισθηματικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, είναι σημαντικό να αισθάνεστε καλά για το σώμα σας από πριν. Εάν σας τρομάζει η ιδέα των αλλαγών που θα συμβούν στο σώμα σας κατά τους εννέα μήνες της κύησης, σκεφτείτε ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται επειδή το μωράκι σας μεγαλώνει και αναπτύσσεται μέσα σας. Αυτό από μόνο του αρκεί για να σας χαροποιήσει και να μειώσει το άγχος σας.

5 βήματα για να αγαπήσετε το σώμα σας

Μερικά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε, ώστε να αγαπήσετε το σώμα σας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, είναι τα ακόλουθα:

α) Σωματική άσκηση. Οι γυναικολόγοι και οι μαιευτήρες συνιστούν 30 λεπτά σωματικής άσκησης ημερησίως κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, η γιόγκα έχει αποδειχτεί ως η καταλληλότερη μέθοδος άσκησης για πολλές μέλλουσες μαμάδες, εφόσον γυμνάζει, ενώ παράλληλα ενεργοποιεί το σώμα και τον εγκέφαλο. Προσοχή: είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν εμπλακείτε σε οποιοδήποτε είδος σωματικής δραστηριότητας.

β) Περιποιηθείτε και φροντίστε τον εαυτό σας. Μήπως περιμένετε από τους γύρω σας να σας φροντίζουν και να σας περιποιούνται, ενώ εσείς η ίδια δεν φροντίζετε τον εαυτό σας; Πηγαίνετε για ψώνια, κάντε βόλτες, κλείστε ένα ραντεβού για μασάζ...κάνετε οτιδήποτε σας κάνει να αισθάνεστε ομορφότερη και ψυχικά ήρεμη για να γιορτάσετε την εγκυμοσύνη σας.

γ) Να είστε σε επαφή με το σώμα σας. Κάντε μασάζ στον εαυτό σας και αγγίξτε το σώμα σας. Με τον τρόπο αυτό γνωρίζετε το σώμα σας καλύτερα, συνειδητοποιείτε τις αλλαγές που συμβαίνουν σε αυτό και το αποδέχεστε περισσότερο.

δ) Μιλήστε για αυτά που αισθάνεστε. Εάν σας απασχολεί το γεγονός ότι το σώμα σας αλλάζει μιλήστε για αυτό στο σύντροφό, την οικογένεια η/και τους φίλους σας. Μην κρατάτε τα συναισθήματά σας μέσα σας και μη νιώθετε άσχημα επειδή αισθάνεστε όπως αισθάνεστε. Πολλές φορές, όταν νιώθουμε το σώμα μας να αλλάζει τρομάζουμε, επομένως η στήριξη από τα αγαπημένα μας πρόσωπα μπορεί να μειώσει το άγχος και τους φόβους μας.

ε) Επικεντρώστε την προσοχή σας στο μωράκι σας. Το σώμα σας αλλάζει για να φιλοξενήσει το μωρό σας και να το βοηθήσει να αναπτυχθεί σωστά, επομένως καλωσορίστε τις αλλαγές με ενθουσιασμό. Έχετε υπόψη σας ότι μετά την περίοδο της εγκυμοσύνης το σώμα σας μπορεί να επανέλθει στο φυσιολογικό για εσάς βάρος με σωστή διατροφή, ξεκούραση και σωματική άσκηση.

Οι εννέα μήνες της εγκυμοσύνης είναι εξαιρετικά σημαντικοί στη ζωή μιας γυναίκας. Εάν, παρόλα αυτά, αισθάνεστε ότι δε μπορείτε να αντεπεξέλθετε συναισθηματικά στις σωματικές και ψυχολογικές αλλαγές που βιώνετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας μη διστάσετε να έρθετε σε επαφή με έναν ειδικό ψυχικής υγείας. Ο κατάλληλος ειδικός μπορεί να σας παρέχει τη στήριξη που χρειάζεστε, ώστε να μη στερηθείτε τη χαρά αυτής της όμορφης και ιδιαίτερης περιόδου της ζωή σας.

Πηγές: www.americanpregnancy.org, www.womenshealth.gov

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση