familylife.gr
Ισχιαλγία στην εγκυμοσύνη!

exetaseis egkimosiniΤο ισχιακό νεύρο είναι το μεγαλύτερο νεύρο στο σώμα μας!

Ξεκινά από το κάτω μέρος της πλάτης, πηγαίνει κάτω από τους γλουτούς, συνεχίζει στο πίσω μέρος των ποδιών και φτάνει μέχρι τους αστραγάλους και φροντίζει για τις κινητικές αισθητήριες λειτουργίες των κάτω άκρων!

Της Ιωάννας Βαπορίδη, MSc καθηγήτριας φυσικής αγωγής, www.aquabirth.gr

Εκτός από τον ξαφνικό πόνο η ισχιαλγία μπορεί να εμφανιστεί και ως μυρμήγκιασμα ή μούδιασμα που ξεκινάει από τη μέση ή τους γλουτούς και φτάνει μέχρι κάτω στα πόδια.

Αυτό συμβαίνει όταν το νεύρο αυτό πιέζεται από κάτι ή διογκωθεί!

Η ισχιαλγία είναι σύμπτωμα του τρίτου τριμήνου της εγκυμοσύνης, χωρίς όμως αυτό να αποκλείει και την εμφάνιση του στην αρχή της κύησης!

Οι περισσότερες εγκυμονούσες συνήθως αισθάνονται τον πόνο μόνο από τη μια πλευρά αλλά καμιά φορά μπορεί να εμφανιστεί και στα δυο πόδια και κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει το πόσο μπορεί να διαρκέσει ο πόνος, ο οποίος μπορεί καμιά φορά να υπάρχει και μετά τον τοκετό.

Τι μπορεί να προκαλέσει ισχιαλγία στην εγκυμοσύνη:

Η αύξηση του βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και κυρίως η απότομη αύξηση, καθώς και η κατακράτηση υγρών μπορεί να ασκήσουν πίεση στο νεύρο που περνά από τη λεκάνη!

Η αύξηση της μήτρας μπορεί να πιέσει το ισχιακό νεύρο στο κάτω μέρος της σπονδυλικής στήλης!

Η αλλαγή του κέντρου βάρους του σώματος προς τα μπροστά καθώς αυξάνετε η κοιλιά και το στήθος, μπορεί να προκαλέσουν λόρδωση και αυτό με τη σειρά του να επιβαρύνει αρκετά το ισχιακό νεύρο στην εγκυμοσύνη!

Η θέση του μωρού και κυρίως προς το τέλος της κύησης, όπου το μωρό παίρνει θέση με το κεφάλι προς τα κάτω μπορεί να προκαλέσει πόνο μέχρι κάτω στο πόδι!

Τι μπορούμε να κάνουμε όμως για να ανακουφιστούμε από την ισχιαλγία ακόμα και να την προλάβουμε;

Κρατήστε ζεστό το σημείο που αισθάνεστε πόνο.

Επιλέξτε να κοιμάστε στο πλάι, με το πόδι που πονάει από την πάνω μεριά και στηρίξτε το με μαξιλάρια ανάμεσα στα πόδια, ώστε να έχετε καλύτερη ευθυγράμμιση της λεκάνης ή φέρτε το λίγο προς τα μπροστά πάνω σε μαξιλάρι για να χαλαρώσει το ισχίο!

Μια συνεδρία Aqua relax σε ζεστό νερό, θα σας χαλαρώσει και θα αποσυμφορίσει τις επιβαρυμένες περιοχές!

Ο βελονισμός, το μασάζ για εγκύους, η ρεφλεξολογία, πάντα από εξειδικευμένο επαγγελματία μπορεί να σας ανακουφίσουν!

Αποφύγετε να στέκεστε και να κάθεστε πολλές ώρες όρθιες!

Συμμετέχετε σε εξειδικευμένο πρόγραμμα aqua yoga για εγκύους ή επιλέξτε την ελεύθερη αλλά προσαρμοσμένη κολύμβηση για εγκύους.

Το νερό θα σας ανακουφίσει και παράλληλα θα γυμνάσει σχεδόν ταυτόχρονα όλες τις μυικές ομάδες.

Συμμετέχετε σε προγράμματα άσκησης για εγκύους! Η μυική ενδυνάμωση των γύρω περιοχών (ραχιαίων, γλουτών, μηρών) θα σας κάνουν να έχετε καλύτερη στήριξη της κοιλιάς καθώς μεγαλώνει με λιγότερες επιβαρύνσεις!

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην αύξηση του βάρους σας!

Αν δείτε ότι ο πόνος συνεχίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα ή χειροτερεύει συμβουλευτείτε τον γιατρό σας!

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση