familylife.gr
Άσκηση κατά την εγκυμοσύνη!

fysiki drastiriotita egkimosiniΗ άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ένα λεπτό και ιδιαίτερο θέμα συζήτησης.

Φυσικά και πρέπει να θυμόμαστε ότι μια ήρεμη και χωρίς επιπλοκές εγκυμοσύνη δεν αποτελεί νόσο και πρέπει να την αντιμετωπίζουμε ως μια φυσιολογική κατάσταση.

Του Παναγιώτη Χριστόπουλου, MD, MSc, PhD, IFEPAG, Μαιευτήρα, Χειρουργού, Γυναικολόγου, Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Director EURAPAG (European Association of Paediatric and Adolescent Gynaecology)

Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η περίοδος της εγκυμοσύνης έχει και ιδιαίτερες απαιτήσεις και χρειάζεται προσοχή.

Η άσκηση της εγκύου προσφέρει πολλαπλά οφέλη και πρέπει να προτρέπουμε την έγκυο να ασκείται. Με την άσκηση η έγκυος έχει καλύτερη ψυχολογία, και οι ενδορφίνες που παράγονται την βοηθούν να έχει καλύτερη ψυχική διάθεση.

Άλλο σημαντικό όφελος είναι ότι με την άσκηση θα περιοριστεί η πρόσληψη περιττού σωματικού βάρους. Τα παραπάνω κιλά θα δυσκολέψουν την μετακίνηση της εγκύου στην καθημερινότητα της, προδιαθέτουν για σακχαρώδη διαβήτη κύησης, υπέρταση και πολλά άλλα προβλήματα που δυσκολεύουν το φυσιολογικό τοκετό.

Με την άσκηση η γυναίκα περιορίζει την αύξηση των κιλών της και έτσι βοηθά σε μια πιο άνετη και εύκολη εγκυμοσύνη. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι εκτός από τα παραπάνω προβλήματα, η άσκηση θα την βοηθήσει να ενδυναμώσει και τους μύες της μέσης της, αποφεύγοντας έτσι τους πόνους κατά την εγκυμοσύνη, θα βελτιώσει την κινητικότητα του εντέρου, ώστε να αποφύγουμε τη δυσκοιλιότητα και πολλά άλλα.

Σημαντικό επίσης είναι το όφελος που έχουμε από το γεγονός ότι με την άσκηση η έγκυος θα έχει καλύτερη φυσική κατάσταση κατά την ώρα του τοκετού και θα ενδυναμώσει τους μύες της πυέλου, βοηθώντας σε καλύτερη εξέλιξη του τοκετού.

Παρά τα πολλαπλά οφέλη της γυμναστικής κατά την εγκυμοσύνη, δεν πρέπει να ξεπερνάμε κάποια όρια ασφαλείας, τόσο για την έγκυο όσο και για το έμβρυο.

Κατά την εγκυμοσύνη οι σύνδεσμοι των οστών και των μυών χαλαρώνουν, κάνοντας τους τραυματισμούς πιο εύκολους.

Επίσης πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ώστε να μην προκαλούνται κραδασμοί και χτυπήματα στην περιοχή της κοιλιάς. Η άσκηση δεν πρέπει να είναι έντονη και να καταπονεί τη γυναίκα. Όταν η άσκηση είναι μεγάλη σε ένταση, τότε ο οργανισμός στέλνει το αίμα προς τους μύες μειώνοντας την ροή του αίματος προς τη μήτρα. Έτσι, μειώνεται και η παροχή οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών προς το έμβρυο.

Για να αποφύγουμε τέτοιες καταστάσεις πρέπει οι παλμοί της καρδιάς να μη ξεπερνούν τους 100-110 ανά λεπτό. Όταν ξεπερνούμε αυτό το όριο η γυναίκα πρέπει να σταματά την άσκηση.

Ένα ακόμα πολύ σημαντικό θέμα είναι ότι όταν η γυναίκα σηκώνει βάρη τότε αυξάνεται ο κίνδυνος επιπλοκών, όπως αποκόλληση πλακούντα. Είναι γνωστό ότι κατά την εγκυμοσύνη η γυναίκα πρέπει να αποφεύγει την άρση βάρους.

Η άσκηση πρέπει να περιλαμβάνει αερόβια εκγύμναση, γιατί η αναερόβια άσκηση μειώνει την περιεκτικότητα του αίματος σε οξυγόνο.

Επίσης πρέπει να προσέχουμε και κάποιες άλλες λεπτομέρειες, όπως να αποφεύγουμε την άσκηση πίεσης στα γεννητικά όργανα πχ ποδήλατο.

Σε γενικές γραμμές, όταν η εγκυμοσύνη δεν έχει κανένα πρόβλημα, πρέπει να προτρέπουμε την έγκυο να ασκηθεί, για να τη βοηθήσουμε να έχει ακόμα καλύτερη εγκυμοσύνη.

Όμως η γυμναστική πρέπει να σχεδιάζεται σε συνεργασία με τον μαιευτήρα γυναικολόγο, ώστε να πετυχαίνουμε το μέγιστο όφελος, αποφεύγοντας τους κινδύνους και τις επιπλοκές.

Άσκηση ναι, όμως χρειάζεται σχεδιασμός και προσοχή αποφεύγοντας τις υπερβολές.

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση