familylife.gr
Εγκυμοσύνη: Πότε επανέρχεται το στήθος;

Mother With A NewborΜετά τους 9 μήνες της κύησης, μετά τον τοκετό, μετά την εξοικείωση με το μωρό και αφού οι γυναίκες βεβαιωθούν ότι όλα βαίνουν καλώς, έρχονται οι πρώτες ερωτήσεις στο μυαλό της νέας μητέρας.

“Θα χάσω τα κιλά της εγκυμοσύνης;”, “Θα επανέλθει το στήθος μου στη φυσιολογική κατάσταση;”

Του δρ. Νίκου Ναούμ, Χειρουργού Γυναικολόγου, Ειδικευμένος στην Κοσμητική και Επανορθωτική Γυναικολογία, www.ananeosi.gr

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού, το στήθος της γυναίκας διογκώνεται περίπου κατά 1/3 από το αρχικό του μέγεθος.

Επίσης, παρατηρείται μία υπερευαισθησία στους μαστούς, ενώ είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν ελαφριές ραγάδες και πτωτική τάση.

Είναι όλα αυτά αναστρέψιμα;

Σε γενικές γραμμές…

Εάν έχετε θηλάσει, το στήθος σας θα αρχίσει να επιστρέφει στην πρότερη κατάσταση μετά τη διακοπή της γαλουχίας.
Εάν δεν έχετε θηλάσει, το στήθος σας θα επανέλθει στο αρχικό του μέγεθος, περίπου 6 μήνες μετά τον τοκετό.

Αρκετές μητέρες πιστεύουν λανθασμένα, ότι ο θηλασμός ευθύνεται για τη χαλάρωση του στήθους.

Στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο, αφού ο σταδιακός απογαλακτισμός βοηθά το στήθος να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση, πολύ πιο σύντομα από ότι εάν δεν έχετε θηλάσει!

Επίσης, πρόσφατες μελέτες αναφέρουν ότι οι γυναίκες που θηλάζουν, έχουν 30% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν καρκίνο του μαστού!

Η διατροφή…

Ένα όμορφο στήθος έχει να κάνει με την υγεία της γυναίκας και όπως όλοι γνωρίζουμε, η σωστή διατροφή είναι απαραίτητη για την καλή υγεία.

Οι φυσικοί χυμοί, τα φρούτα και λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη Α και C, η αποχή από τσιγάρο, αλκοόλ και αναψυκτικά ακόμα και μετά τον τοκετό, η χρήση ωμού ελαιολάδου στις σαλάτες είναι μόνο μερικές από τις διατροφικές συμβουλές που θα βοηθήσουν το στήθος σας να επανέλθει, αλλά και να είναι υγιές.

Η γυμναστική…

Υπάρχουν ειδικές ασκήσεις, που μπορείτε να πραγματοποιήσετε μόνες σας στο σπίτι, οι οποίες θα βοηθήσουν το στήθος σας να επανέλθει συντομότερα.

Ζητήστε τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού που σας παρακολουθεί και φροντίστε στο στήθος σας, αφού απαιτούνται μόλις 15 λεπτά ασκήσεων την ημέρα, για να δείτε το στήθος σας να επανέρχεται στην πρότερη κατάσταση.

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση