familylife.gr
Όταν η δουλειά και η εγκυμοσύνη «πάνε πακέτο»!

ergasia-egkyosTα πράγματα έχουν αλλάξει. Προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο. Το ποτήρι είναι μισοάδειο ή μισογεμάτο. Σίγουρα όμως δεν είναι γεμάτο, αλλά ούτε και άδειο.

Η γραφίστριά μας είναι έγκυος και «στήνει» το περιοδικό με την κοιλιά στο… στόμα. Το ίδιο έκανε και μια φίλη που γέννησε πρόσφατα, έως τον 9ο μήνα της εγκυμοσύνης. Η κοπέλα που μας φέρνει καφέ, κάνει delivery και είναι ετοιμόγεννη, και το ίδιο και η κομμώτρια στο γειτονικό κομμωτήριο, η οποία, εκτός από την ορθοστασία, είναι υποχρεωμένη να εισπνέει και όλες τις χημικές βαφές των μαλλιών. Όλες δουλεύουν έως ότου γεννήσουν, για να προλάβουν να μείνουν με το μωρό τους λίγο παραπάνω, αφού γεννηθεί. Λογικό. Και επειδή ο δρόμος είναι μακρύς και πολλές θα είσαστε σε αυτήν τη θέση, ακολουθούν κάποιες συμβουλές ανά… είδος επαγγέλματος.

Της Δήμητρας Μαυρίδου, σε συνεργασία με την Ευθυμία Κουτρουμπή*

Jοb description: υπάλληλος γραφείου full time 8-10 ώρες μπροστά στον υπολογιστή, στην ίδια καρέκλα

Η συμβουλή μας

1. Είναι σημαντικό να κάθεστε σ’ ένα ανατομικό κάθισμα, για να εξασφαλίσετε σωστή στάση της σπονδυλικής στήλης, αρκεί φυσικά να το έχετε ρυθμίσει στο κατάλληλο ύψος.

2. Κάθε μία με δύο ώρες, θα πρέπει να σηκώνεστε και να περπατάτε, για να βοηθήσετε την κυκλοφορία του αίματος στα πόδια σας. Η ακινησία μπορεί να επιβαρύνει τα πόδια.

3. Για το βαριά και πρησμένα πόδια, μπορείτε να χρησιμοποιείτε και ένα μικρό σκαμπό για να τ’ ακουμπάτε, προκειμένου να είναι σε ανάκλινη θέση, κάτι που περιορίζει το οίδημα.

4. Να φοράτε άνετα ρούχα, που να μην περιορίζουν τις κινήσεις σας. Ευτυχώς για εσάς, η μόδα φέτος επιτάσσει τα φορέματα και τις μπλούζες σε στυλ εγκυμοσύνης. Συνεπώς, θέλοντας ή μη, θα είστε στη μόδα.

5. Αν δουλεύετε μπροστά σε υπολογιστή, να κάνετε συχνά διαλείμματα, γιατί, κατά την κύηση, τα χέρια σας είναι το ίδιο ευαίσθητα με τα πόδια σας. Λόγω του οιδήματος, λοιπόν, που εμφανίζεται, οι τενοντίτιδες είναι συχνές, καθώς και η εμφάνιση του συνδρόμου του καρπιαίου σωλήνα, με χαρακτηριστικό γνώρισμα το μούδιασμα των χεριών κατά τις πρώτες πρωινές ώρες, που μερικές φορές σάς ξυπνάει. Αν συμβαίνει αυτό, θα ήταν καλό να συμβουλευτείτε και κάποιον ορθοπεδικό.

Job description: ορθοστασία ή εν κινήσει για 8 ώρες περίπου, αν η εργασία σας είναι σε συνεχές ωράριο ή για 5 ώρες περίπου αν εργάζεστε πρωί-απόγευμα

Η συμβουλή μας

1. Να κάνετε μικρά διαλείμματα και να κάθεστε με τα πόδια, αν είναι δυνατόν, σ’ ένα σκαμπό για να περιορίζεται το οίδημα.

2. Να μην πάρετε υπερβολικό βάρος κατά την κύηση, γιατί τα παραπάνω κιλά επιβαρύνουν τη σπονδυλική στήλη.

3. Να μην σκύβετε για να σηκώσετε κάποιο βαρύ αντικείμενο, αλλά να λυγίζετε τα γόνατά σας και να σηκώνεστε μετά, για να επιβαρύνετε λιγότερο τη σπονδυλική στήλη.

4. Αν έχετε ευρυαγγείες και φλεβίτιδα ή αν έχετε προδιάθεση να αποκτήσετε (π.χ., αν έχει κάποιος από τους γονείς σας), ίσως θα μπορούσατε να φοράτε τις ειδικές κάλτσες που βοηθούν την κυκλοφορία του αίματος ή καλτσόν, ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες.

5. Μεγάλο ρόλο, επίσης, παίζουν και τα παπούτσια που θα φοράτε. Η ορθοστασία σίγουρα δεν θέλει τακούνια, γιατί τα πολύ ψηλά τακούνια κουράζουν τα πόδια. Να φοράτε τα κατάλληλα παπούτσια που θα σας κάνουν να αισθάνεστε άνετα. Η μόδα είναι πάλι με το μέρος σας, αφού οι μπαλαρίνες και τα σανδάλια είναι το must του καλοκαιριού.

Job description: εργασία στην ύπαιθρο ή σε ανοιχτούς χώρους. Ίσως η πιο δύσκολη κατηγορία. Συνδυάζει ορθοστασία με ακραίες θερμοκρασίες (χαμηλές ή υψηλές, ανάλογα την εποχή)

Η συμβουλή μας

  1. Τους καλοκαιρινούς μήνες να προφυλάσσεστε από τον ήλιο, με καπέλο και βαμβακερά υφάσματα, γιατί, κατά την κύηση, σίγουρα είστε πιο ευαίσθητες στην αυξημένη θερμοκρασία. Εννοείται ότι δεν ξεχνάτε την καθημερινή χρήση αντηλιακού.
  1. Να πίνετε άφθονα υγρά για να μην αφυδατωθείτε από τη ζέστη.
  1. Αν αισθανθείτε ζαλάδα, να τρώτε κάτι αλμυρό, γιατί πολλές φορές πέφτει η πίεσή σας και χρειάζεται κατανάλωση αλατιού για ν’ ανέβει.
  1. Γενικά το βράδυ, όταν ξαπλώνετε, είναι καλό να χρησιμοποιείτε μαξιλάρι για την κοιλιά σας, και αν σας εξυπηρετεί, να τοποθετείτε και ένα μαξιλάρι κάτω από τα πόδια σας, για να περιορίσετε το πρήξιμο των ποδιών.

*Η δρ. Ευθυμία Κουτρουμπή είναι μαιευτήρας-χειρουργός γυναικολόγος.

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση