familylife.gr
Διαχείριση βάρους μετά τον τοκετό!

egkymosini dontiaΗ γέννηση ενός μωρού είναι μια θαυμαστή εμπειρία για κάθε γυναίκα που έχει την τύχη να την βιώνει, σίγουρα όμως στην αρχή είναι το απόλυτο ΧΑΟΣ.

Της Μυρτώς-Μαρίας Μυλωνά, Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, diatrofi.gr

Χάος στο πρόγραμμα του χρόνου, νέες ευθύνες, σκέψεις, συναισθήματα, αλλαγή στο ορμονικό προφίλ και ένα σώμα που προσπαθεί να επανέλθει από τον άθλο να δημιουργήσει, κουβαλήσει και φέρει μια νέα ζωή στο κόσμο. ΜΑΓΙΚΟ!

Και είναι και οι αμφιβολίες, οι απορίες που έχει κάθε νέα μαμά:

Είναι αρκετά νωρίς να χάσω το βάρος της εγκυμοσύνης;
Θα επηρεαστεί η ποσότητα του γάλατος;
Θα μπορέσω να αντέξω μια δίαιτα όταν κάθε δυο ώρες είμαι ξύπνια το βράδυ;
Ψυχολογικά είμαι έτοιμη να ακολουθήσω ένα οργανωμένο πρόγραμμα;
Πολλά ερωτήματα ακόμα μπορούν να γεννηθούν. Ας τα πάρουμε όλα ένα ένα από την αρχή.

Η πιο ασφαλής περίοδος για να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα διατροφής είναι δυο μήνες μετά την γέννα, όταν περίπου θα έχετε ένα πρόγραμμα στους χρόνους σας.

Σημείωση: Άπό γυναίκα σε γυναίκα αυτό το διάστημα διαφέρει. Για αρχή οι στόχοι που θα θέσετε θα πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και δίκαιοι όσο αφορά τον εαυτό σας.

Το βάρος που θα χάνεται ανά βδομάδα δεν θα πρέπει να είναι περισσότερο από μισό κιλό. Καλό θα ήταν να μην έχετε υπερβολικές απαιτήσεις από τον εαυτό σας (ήδη κάνετε πολλά) καθώς μπορεί να σας επηρεάσει ψυχολογικά με αποτέλεσμα την αποτυχία της προσπάθειας σας.

Το διάστημα που θα χρειαστεί για να χάσετε τα κιλά της εγκυμοσύνης εξαρτάται από τα κιλά που πήρατε κατά τη διάρκεια της.

Υπολογίζοντας ότι τα κιλά αυτά κυμαίνονται συνήθως στα 12-17 τα 6-7 από τα οποία χάνονται πριν καν επιστρέψετε σπίτι σας από το μαιευτήριο.

Τα υπόλοιπα κιλά καλό είναι να τα διώξετε σε διάστημα 6 με 8 μηνών με ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής που να καλύπτει τις ανάγκες σας θρεπτικά, ψυχολογικά και γευστικά μέχρι να φτάσετε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Σε συνέχεια σημαντικό ρόλο έχουν και οι θερμίδες. Για όσες γυναίκες θηλάζουν μία διατροφή χαμηλών θερμίδων – λιγότερων από 1800- σημαίνει ανεπαρκής πρόσληψη θρεπτικών συστατικών.

Για την παραγωγή 100ml γάλατος, καταναλώνονται από την μητέρα 85 θερμίδες οπότε πρέπει να υπολογίζεται 500 θερμίδες επιπλέον στην διατροφή σας από ότι πριν τον τοκετό.

Ο θηλασμός είναι επίσης ένας παράγοντας που βοηθάει στην μείωση του βάρους τουλάχιστον για ένα χρόνο μετά τον τοκετό. Τα αποτελέσματα του ωστόσο είναι ορατά κάποιες φορές ακόμη και μετά τη διακοπή του θηλασμού. Δεν θα πρέπει ωστόσο να βασιστείτε μόνο σε αυτό καθώς κινδυνεύεται τότε να πάρετε επιπλέον βάρος.

Φροντίστε τον εαυτό σας ακούγοντας το σώμα σας και τις ανάγκες του. Αν διψάτε πιείτε νερό, ας είστε κουρασμένη αναπαυτείτε. Πολλές φορές καλύπτουμε άλλες ανάγκες με τη τροφή…

Ποιες τροφές προτείνονται:

Κρέατα, πουλερικά, ψάρι, αυγά, όσπρια: 180-210 γρ. την ημέρα

Φρούτα: 2-4 μερίδες την ημέρα

Λαχανικά: 3-5 μερίδες την ημέρα

Ψωμί, δημητριακά, ρύζι ανεπεξέργαστα με το πίτουρο, ολικής άλεσης

Υγρά: τουλάχιστον 8-12 ποτήρια την ημέρα

Ποιες τροφές να αποφεύγετε: 

Όλες τις τροφές που είναι πλούσιες σε θερμίδες και φτωχές σε θρεπτικά συστατικά («κενές» τροφές) όπως γλυκά, αναψυκτικά, πολύ λιπαρά φαγητά.

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση






Διαφήμιση