familylife.gr
Το Junk Food στην εγκυμοσύνη!

JunkFoodΚατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι πιο δύσκολο να αντισταθούμε σε ανθυγιεινές τροφές.

Του Νίκου Βουδούρη, παιδιάτρου

Στη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδικής και Εφηβικής Ψυχιατρικής, συγκεντρώθηκαν πληροφορίες, σχετικά με τη διατροφή της μητέρας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και τη διατροφή των παιδιών τους στην ηλικία των 18 μηνών και των 3 ετών.

Διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά παρουσίασαν συμπτώματα κατάθλιψης, ανησυχία, διεξαγωγή διαταραχής και ΔΕΠΥ (διαταραχή ελλειμματικής προσοχής υπερκινητικότητας).

Οι ερευνητές στη συνέχεια ανέλυσαν τη σχέση μεταξύ της μητέρας και της διατροφής των παιδιών, καθώς και τα συμπτώματα συμπεριφοράς των παιδιών από 18 μηνών έως 5 ετών.

Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν, ότι οι μητέρες που τρώνε περισσότερα ανθυγιεινά τρόφιμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όπως είναι τα γλυκά ποτά, επεξεργασμένα δημητριακά και αλμυρά τρόφιμα, έχουν παιδιά με αυξημένα προβλήματα συμπεριφοράς όπως επιθετικότητα και ξεσπάσματα.

Επιπλέον τα ευρήματα δείχνουν, ότι τα παιδιά που τρώνε ανθυγιεινά τρόφιμα στα πρώτα χρόνια της ζωής τους ή που δε διαθέτουν πλούσια σε θρεπτικά συστατικά διατροφή, παρουσιάζουν επίσης αυξημένη επιθετικότητα και προβλήματα συμπεριφοράς καθώς και συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους.

Αυτά τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι οι ανθυγιεινές τροφές, μπορεί να έχουν αντίκτυπο στη πνευματική υγεία του παιδιού.

Οι αλλαγές στο διατροφικό πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένης της μετάβασης σε πιο επεξεργασμένα τρόφιμα, έχουν οδηγήσει σε μαζική αύξηση της παχυσαρκίας και σε ασθένειες που σχετίζονται με αυτές.

Η Εθνική Υπηρεσία Υγείας σημειώνει ότι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν υπάρχει καμία ανάγκη ειδικής διατροφής, είναι σημαντικό να υπάρχει ποικιλία τροφών και ισορροπία θρεπτικών ουσιών για να εξασφαλιστεί η υγεία, τόσο της μητέρας όσο και του μωρού.

Προτείνονται μερικά εναλλακτικά υγιεινά σνακ!

-Σάντουιτς ή πίτα με τριμμένο τυρί, άπαχο ζαμπόν
-Τόνος, σολομός, σαρδέλες με σαλάτα
-Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά
-Αποξηραμένα βερίκοκα, δαμάσκηνα, σύκα
-Λαχανικά και σούπες
-Δημητριακά χωρίς ζάχαρη ή κουάκερ με γάλα
-Χυμοί φρούτων χωρίς ζάχαρη
-Φρέσκα φρούτα

 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση