familylife.gr
Τι δεν τρώμε στην εγκυμοσύνη

trofima_oxi_egkymosiniΤης Βασιλικής Γρηγορίου, MSc, κλινικής διαιτολόγου-διατροφολόγου, διευθύντριας διαιτολογικού τμήματος, www.nutricenter.gr

  • Αποφύγετε το αλκοόλ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το αλκοόλ έχει συνδεθεί με πρόωρο τοκετό, διανοητική καθυστέρηση, γενετικές ανωμαλίες, και γέννηση μωρών χαμηλού βάρους.
  • Περιορίστε την καφεΐνη σε όχι περισσότερο από 300 mg ανά ημέρα. Ένα φλιτζάνι του καφέ έχει περίπου 150 mg καφεΐνης κατά μέσο όρο, ενώ το μαύρο τσάι έχει συνήθως περίπου 80 mg. Ένα φλιτζάνι σόδα περιέχει από 30-60 mg καφεΐνης. Θυμηθείτε, επίσης ότι η σοκολάτα περιέχει καφεΐνη - η ποσότητα της καφεΐνης σε ένα μπαρ σοκολάτας είναι ίσο με το 1/4 φλιτζάνι του καφέ.
  • Η χρήση της σακχαρίνης δεν συνιστάται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης επειδή μπορεί να διαπεράσει τον πλακούντα και μπορεί να παραμείνει σε ιστούς του εμβρύου. Όμως, υπάρχουν και άλλες τεχνητές γλυκαντικές ουσίες οι οποίες έχουν εγκριθεί από το FDA προς κατανάλωση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αυτές οι γλυκαντικές ουσίες περιλαμβάνουν την ασπαρτάμη, ακεσουλφάμη-Κ και η σουκραλόζη (Splenda).
  • Μειώστε το συνολικό ποσό του λίπους που τρώτε στο 30% ή λιγότερο των συνολικών ημερήσιων θερμίδων σας. Για ένα άτομο τρώει 2000 θερμίδες την ημέρα, αυτό θα ήταν 65 γραμμάρια λίπους ή λιγότερο ανά ημέρα.
  • Περιορίστε την πρόσληψη χοληστερόλης στα 300 mg ή λιγότερο την ημέρα.
  • Αποφεύγετε τα μεγάλα ψάρια όπως ξιφία, σκουμπρί επειδή περιέχουν υψηλά επίπεδα υδραργύρου.
  • Αποφύγετε τα μαλακά τυριά, όπως, Brie, Camembert, ροκφόρ και μεξικάνικου τύπου τυρί. Αυτά τα τυριά συχνά είναι μη παστεριωμένα και μπορεί να προκαλέσουν μόλυνση Listeria. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη να αποφευχθεί το σκληρό τυρί, επεξεργασμένο τυρί, τυρί κρέμα, τυρί cottage, ή γιαούρτι.
  • Τέλος, αποφύγετε ωμό ψάρι, ειδικά τα οστρακοειδή όπως τα στρείδια και τα μύδια.
 

Διαβάστε επίσης...


Διαφήμιση