familylife.gr
Παγωτό: Νόστιμο, αλλά και …θρεπτικό

Παγωτό: Νόστιμο, αλλά και …θρεπτικόΤο καλοκαιράκι επιτέλους μας χτύπησε την πόρτα και μαζί του ήρθε και η πολυαγαπημένη απόλαυση των μικρών και μεγάλων μας φίλων! Μα σε τι άλλο θα μπορούσαμε να αναφερόμαστε...;

Στο λατρεμένο μας παγωτό! Εάν κάθε φορά που το αγαπημένο σας πιτσιρίκι ζητάει παγωτό βρίσκετε τον εαυτό σας σε κατάσταση σύγχυσης και ερωτημάτων για το αν και τι θα πρέπει να του αγοράσετε... συνεχίστε να διαβάζετε!

Της Νίκης Τζουγανάκη, Διατροφολόγου-Διαιτολόγου, MSc Κλινικής Διατροφής

Θα προσπαθήσουμε να σας ενημερώσουμε λεπτομερώς για το τι εστί παγωτό και αν θα πρέπει να το αποκλείσετε από το υγιεινό διαιτολόγιο του μικρού σας ή όχι.

Τα συστατικά της δροσερής απόλαυσης

Το παγωτό καταρχήν αποτελείται κυρίως από γάλα, το οποίο μπορεί να είναι φρέσκο ή σε μορφή σκόνης, άπαχο, ημιάπαχο ή πλήρες. Επίσης μπορεί να περιέχει αυγά, βούτυρο, κρέμα γάλακτος, ζάχαρη ή γλυκαντικά, αποξηραμένα φρούτα, σιρόπι ή ξηρούς καρπούς. Στις εταιρείες τροφίμων χρησιμοποιούνται ακόμα γαλακτωματοποιητές και σταθεροποιητές για να βελτιωθεί η υφή του παγωτού.

Το παγωτό παρά την φήμη που διάφοροι έχουν καταφέρει να του προσδώσουν είναι ένα τρόφιμο με υψηλή διατροφική αξία. Περιέχει μαγνήσιο, φώσφορο, βιταμίνη C, βιταμίνες του συμπλέγματος B, βιταμίνες A, D και Ε, καζεΐνη και υδατάνθρακες. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι το παγωτό περιέχει ικανοποιητική ποσότητα ασβεστίου. Αρκεί να αναφερθεί πως 100γρ. παγωτού περιέχουν 100-120mg ασβεστίου, ποσότητα που καλύπτει το 10% των ημερήσιων αναγκών μας.

Μπορείτε λοιπόν να συμπεράνετε και μόνοι σας ότι ένα παγωτό φτιαγμένο από φρέσκο γάλα και ειδικά από τα χεράκια σας είναι ένα όχι μόνο νόστιμο, αλλά και θρεπτικό σνακ για το παιδάκι σας. Δώστε μεγαλύτερη προσοχή στα συστατικά που περιέχει, παρά στην απαγόρευση που έχει υποστεί στις συνειδήσεις μας! Όσο πιο αγνά τα υλικά του παγωτού, τόσο καλύτερη η ποιότητά του και πιο ασφαλής η κατανάλωσή του.

Οι συμβουλές μας

Ήρθε η ώρα να δώσουμε κάποιες μικρές συμβουλές για το πώς θα δημιουργήσετε έναν σωστό λάτρη του παγωτού! Αρχικά θα σας συμβουλεύαμε να μην απαγορεύσετε ποτέ στο παιδάκι σας οποιοδήποτε γλυκό, πόσο μάλλον το παγωτό. Ένα παιδί που ξέρει ότι θα φάει το παγωτάκι του όποτε το θελήσει, δε θα χρειαστεί ποτέ δεύτερο και δε θα κρυφτεί από εσάς για να το κάνει. Ένας απλός κανόνας βρίσκεται εκεί για να νιώθετε γονείς και παιδιά ασφαλείς: το παγωτό, όπως και το γλυκό γενικότερα, το τρώμε μετά το φρουτάκι του δεκατιανού ή του απογευματινού μας.

Αν βάλετε 2-3 φορές την εβδομάδα μία μπάλα σπιτικό παγωτό με λίγους άψητους και ανάλατους ξηρούς καρπούς στο μικρό σας αφού έχει φάει το φρούτο του, και θα χορτάσει και θα το απολαύσει περισσότερο γιατί δε θα το φάει από πείνα. Τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας μπορείτε να του δίνετε μία μπάλα γρανίτα από φρέσκα φρούτα. Έχει πολύ λιγότερες θερμίδες και καθόλου κορεσμένα λιπαρά που βρίσκονται στα ζωικά προϊόντα και κατά συνέπεια στο παγωτό με γάλα.

Για να πάρετε μια... θερμιδική γεύση, το παγωτό σοκολάτα περιέχει στα 100γρ. περίπου 235 θερμίδες, το παρφέ 220, το παγωτό βανίλια 180, το παγωτό με γάλα και φρούτα 130, το διαιτητικό ή τύπου 0% 125 και η γρανίτα 100.

Τα milk shakes

Ιδιαίτερα λαχταριστή απόλαυση για τα παιδιά αποτελούν τα μιλκ-σέικ. Μπορούμε, λοιπόν να τα ενισχύσουμε θρεπτικά εκτός από παγωτό, με γάλα ή γιαούρτι, φρέσκα φρούτα και ίσως λίγους τριμμένους ξηρούς καρπούς και να έχουμε ένα εκπληκτικό ποιοτικά και γευστικά ενδιάμεσο γεύμα! Δοκιμάστε το κι εσείς! Θα γίνει η αγαπημένη οικογενειακή απογευματινή συνήθεια αυτού, αλλά και κάθε επόμενου καλοκαιριού!

Συμπέρασμα; Επιτρέψτε στο παιδάκι σας, καθώς και στον εαυτό σας την απόλαυση! Το μέτρο χρειάζεται σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Πώς θα μπορούσε να ξεφύγει το παγωτό από την ανάγκη αυτή...; Εάν, όμως, ακολουθήσετε αυτές τις μικρές συμβουλές, το παγωτό θα γίνει ένας καλός φίλος που χαρίζει απόλαυση και χαμόγελα και θα ξεχαστεί ο τρόμος που ακολουθούσε το όνομά του μέχρι τώρα!

 

Διαβάστε επίσης...